Vi söker lönehandläggare till Gävle

Statens Servicecenter / Ekonomiassistentjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Tierp eller i hela Sverige

Vi söker lönehandläggare till Gävle

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 270 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 50 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Anställningen är placerad inom avdelningen för lönerelaterade tjänster i Gävle.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar

Arbetet som lönehandläggare består av löneadministration, besvarande av ärenden från arbetstagare/chefer via Statens servicecenters servicedesks ärendehanteringssystem i frågor rörande lagar, avtal och författningar.
Statens servicecenter använder lönesystemet Palasso och Primula.
I arbetet som lönehandläggare ingår att ha kontakt med arbetstagare, chefer, personalfunktioner hos kundmyndigheterna samt andra externa statliga
myndigheter.
Arbetet är teambaserat vilket innebär att du kommer att ingå i en grupp där du gemensamt med andra har möjlighet att planera, genomföra och utveckla ditt arbete.

Publiceringsdatum
2015-03-04

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Gymnasiekompetens
Arbetat med löneadministration i offentlig förvaltning

Dessutom är det meriterande om du har:
Erfarenhet av avtalstolkning
Erfarenhet av att arbeta teambaserat
Erfarenhet av arbete med hela lönehanteringsprocessen

Vidare ska du ha förmåga:
God kommunikativ förmåga och vara serviceinriktad
Arbeta självständigt
God samarbetsförmåga, vara strukturerad och resultatinriktad

Övrig information
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Anställningen är placerad i Gävle.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta, Gunilla Helling, enhetschef, tel. 010-456 00 31 eller Nils Bladh, enhetschef, tel. 0104560052
Fackliga kontakter Annika Andersson OFR/S tel. 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582, Martina Sterner Saco-S, tel. 010-456 00 86.

Ansökan med personligt brev och meritförteckning skickas senast den 16 mars till registrator@statenssc.se eller till postadress nedan märkt Ansökan anställningens namn Dnr. 10201-2015/2511.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-16
Ansökan kan skickas till e-postadress: registrator@statenssc.se

Kontakt
Gunilla Helling, Enhetschef 0104560031 gunilla.helling@statenssc.se

Företag
STATENS SERVICECENTER

Adress
STATENS SERVICECENTER
FE 15
80171 GÄVLE

Kontorsadress
RUDDAMMSGATAN 30
GÄVLE
Visa på karta

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0771-456000

Jobbnummer
2190262

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: