Vi söker IT Helpdesk tekniker med fokus på System Support

Axis Communications / Supportteknikerjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Axis Communications i Lund, Malmö, Göteborg, Linköping, Stockholm eller i hela Sverige

About Axis Communications
Axis enables a smarter and safer world by creating network solutions that provide insights for improving security and new ways of doing business. As the industry leader in network video, Axis offers products and services for video surveillance and analytics, access control, and audio systems. Axis has more than 3,000 dedicated employees in over 50 countries and collaborates with partners worldwide to deliver customer solutions.

For more information about Axis, please visit our website www.axis.com .

Referensnummer: 2755

Vilka är vi?
Axis uppfann världens första nätverkskamera 1996. Vi har allt sedan dess varit innovatörer inom videoövervakning och intelligenta säkerhetslösningar och levererat en rad banbrytande produkter. Vi ser nu fram emot att bana väg för många fler! Vi ger miljontals människor över hela världen ökad säkerhet och bidrar till att uppfylla det växande behovet av en smartare och säkrare värld.

Just nu söker vi en 'IT Helpdesk tekniker med fokus på System Support' till vårt huvudkontor i Lund

VAD KOMMER DU ATT ARBETA MED?
Axis är ett växande företag med över 3250 anställda runt om i världen och våra IT-system är viktiga verktyg när vi skalar vårt bolag.

Du kommer ingå i ett prestigelöst team som består av öppna och härliga människor som brinner för IT och service
Support via ärendehanteringssystem (ServiceNow), telefon och face2face
Användar- och grupphantering i AD & ansvarig för dess datakvalitet
Behörighetshantering till system och tjänster
Supportera våra system för CRM, Marknadssystem, Intranät etc
Felsökning och problemlösning
Skapa och underhålla dokumentation och processer
VEM LETAR VI EFTER?
Vi söker dig som sätter högkvalitativ service i fokus och är en lagspelare med en bakgrund inom IT administration eller motsvarande arbetserfarenhet.

Vi tror att du har ett genuint intresse för IT och teknik och en förmåga att leverera och förklara problemlösning för användare på olika nivåer. Dessutom är du en bra kommunikatör, talar och skriver svenska och engelska på professionell nivå. En av dina motivationsfaktorer på jobbet är att hjälpa andra!

Jag tror att du har:

Erfarenhet från ärendehanteringssystem
Erfarenhet från att arbeta i Active Directory
Erfarenhet från Sharepoint/Annan intranät plattform
Ett pedagogiskt tillvägagångssätt, både via tal och skrift
Ett strukturerat och organiserat arbetssätt
Grundläggande kunskaper om ITIL-processerna.
Om du har arbetat med CRM system & Intranät sedan tidigare så är det ett stort plus! Övriga system vi arbetar i är bland annat SalesForce, Confluence\Jira, Sharepoint, Workday, Camel, Pardot med flera.

Vi erbjuder en internationell miljö, en arbetsplats med kompetenta och dedikerade kollegor där våra slutanvändare hela tiden skapar nya utmaningar och ger oss nya kunskaper. Vi vill lova att det är intressant här, vi tycker att våra slutanvändare är världens mest spännande och vi möter alla på bästa sätt. Vi är ett team, men ibland är självständighet och beslutsamhet ledord.

Erfarenhet av arbete i en supportorganisation är meriterande.

VAD KAN AXIS ERBJUDA DIG ?
Öppenhet pratas det om i många företag men på Axis är det en del av vår kärna. Vår största tillgång är förmågan att samarbeta. Vi vet att bra idéer kan komma när som helst och var som helst och därför uppmuntrar vi alla att bidra och vara innovativa. Är du en person som gillar att vara med där det händer, göra skillnad och bidra till att putta vår värld en bit i en positiv riktning kommer du att känna dig hemma hos oss. Vi jobbar hela tiden aktivt med vår kultur - där laganda, lika möjligheter för alla och att ha roligt är viktiga delar.

Vi vill att du ska trivas med att jobba hos oss och därför erbjuder vi förmåner såsom flexibel arbetstid, morgonfika varje dag, fredagskaka, bonusprogram, friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring och din alldeles egna Axis-cykel, för att nämna några.

ANSÖK NU!
Axis inser vikten av en blandad personalstyrka. Vi vet att olikheter i våra grupper och i vår organisation skapar en bättre arbetsmiljö och lägger grunden för den kreativitet som är en förutsättning för vår framgång. Vill du växa med oss?

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Katarina Persson på 046 272 1328.

Varaktighet, arbetstid
Full time Full time

Publiceringsdatum
2019-06-26

Ersättning
Fixed salary

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Persson +46 46 272 1328

Företag
Axis Communications

Adress
Axis Communications
Emdalavägen 14
22369 Lund

Kontorsadress
Emdalavägen 14

Jobbnummer
4842059

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Axis Communications

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Axis Communications: