Vi söker engagerad och serviceinriktad medarbetare till vår inkö
Stockholms kommun / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.
Nu söker vi dig som vill bli vår nya medarbetare på inköpssupporten.
Klicka här
för att se en film om vilka vi är och varför just du ska söka:
https://www.youtube.com/watch?v=VGS4Xw3p7M4Vi erbjuder dig
• En modern, trivsam och utvecklande arbetsplats med kompetenta och engagerade kollegor.
• Kontinuerlig och schemalagd kompetensutveckling utifrån dina behov.
• Att hålla i egna workshops och utbildningar.
• Ett generöst friskvårdsbidrag, subventionerad massage och goda möjligheter till träning på närliggande motionsanläggningar.
• Tjänsten medför flexibilitet och möjlighet till arbete både hemifrån och på kontoret.
Arbetsplatsbeskrivning
E-handelsenheten är en del av upphandling och inköp på Serviceförvaltningen. Vi arbetar med att stötta och utbilda medarbetare i stadens organisation vid inköp samt att ansluta leverantörer till
inköpssystemet. En viktig del i stadens arbete för att ge ökad avtalstrohet, kostnadsbesparingar, en effektivare och kvalitetssäkrad inköpsprocess, samt förbättrade möjligheter för uppföljning och analys. Enheten har i dag 14 medarbetare och du kommer att ingå i ett ambitiöst team där leverans, service och ständig förbättring står i fokus. Att vara drivande, framåt och ta ansvar är en självklarhet och tycker du dessutom att det är viktigt att trivas på jobbet så kan vi erbjuda dig goda möjligheter!
Publiceringsdatum2022-04-01Dina arbetsuppgifterTillsammans med chef och kollegor på E-handelsenheten ansvarar du för inköpssupporten till stadens medarbetare. Du får en viktig roll i att vägleda stadens medarbetare i frågor kring e-handel och inköp.
Arbetsuppgifterna innebär bland annat att:
• Ge service till stadens medarbetare när det gäller inköpsfrågor.
• Ge vägledning i inköpsprocessen till de medarbetare som använder stadens inköpssystem.
• Ge stöd, råd, tips och kunna förmedla goda exempel.
• Ge praktiskt stöd i användandet av inköpssystemet, bland annat via MS Skype för företag.
• Ta emot synpunkter från användarna.
• Hålla utbildningar för användare i systemet.
• Återkoppla och ha kontakt med avtalsägare (ansvarig upphandlare) och eventuellt leverantörer.
• I samråd med ansvarig upphandlare ge vägledning vad gäller avtal, regler och policys för inköp.
• Vid behov stödja systemadministratörer och projektledare med administrativa uppgifter.
Erfarenhet och kompetens som vi söker hos dig
För att bli aktuell för den här tjänsten behöver du ha:
• En avklarad gymnasieutbildning med inriktning mot administration, service eller liknande som
arbetsgivaren bedömer som relevant.
• Mycket god och aktuell IT-vana (van användare av Office-paketet och digitala verktyg).
• God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
• Aktuell erfarenhet av kundsupport/kundtjänst där du huvudsakligen arbetat med att ge stöttning och vägledning via telefon.
Det är meriterande om du har:
• Arbetat med kundsupport via mejl.
• Erfarenhet av att ha hållit i utbildningar och eller Workshops.
• Erfarenhet av kundsupport via Skype.
• Erfarenhet av att ha arbetat i ett CRM-system.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och följande förmågor: Arbetet innebär mycket
vägledning och stöttning via telefon men även mejl, vilket ställer stora krav på att du är kommunikativ, samarbetsvillig och pedagogisk. Du är lösningsorienterad och har en mycket väl utvecklad servicekänsla. Du har också en god förmåga att anpassa sättet du förmedlar ditt budskap på utifrån vem mottagaren är. Vidare tar du stort ansvar för din uppgift, driver dina processer vidare och löser de problem som uppstår på vägen. Du är lugn, trygg och engagerad och trivs i att arbeta i en organisation under utveckling. För att lyckas i den här rollen måste du kunna och vilja vägleda, lära ut och lära nytt. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet, engagemang och motivation för tjänsten.
Vill du vara en del av en engagerad och motiverad grupp med ett starkt driv i frågor kring inköp och support? Då är du varmt välkommen in med din ansökan!
Övrig informationStockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStockholms kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/1936".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Arbetsplats Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Upphandling, 402 E-handel
Kontakt Mats Holmström/Rekryteringskonsult
08-50811735 Jobbnummer 6495824
Observera att sista ansökningsdag har passerat.