Vi söker en Supporttekniker till en kund i Stockholm!

Devotum AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Devotum AB i Stockholm, Sundbyberg, Södertälje, Norrtälje, Uppsala eller i hela Sverige

Vi söker en Supporttekniker till en kund i Stockholm!
UppdragsbeskrivningRollen som Supporttekniker innebär primärt att ta emot och lösa incidenter och beställningar. I rollen ingår även installation av datorer, felsökning av både hård - och mjukvara samt utskick av datorer.
Uppdraget avser att utföras av en resurskonsult (en tjänst som utförs av en Konsult i syfte att ge förstärkning till Svenska kraftnät i det löpande arbete som utförs av kunden.

Publiceringsdatum
2024-05-07

Dina arbetsuppgifter
Bemanna servicedesk (08:00 - 17:00); ta emot användare, svara på inkommande telefonsamtal och mail
Supporta arbetsplats- och mötesteknik i kundens lokaler
Hantera inkommande ärenden i vårt ärendehanteringssystem
Säkerställer information och klassning, prioritet etc
Löser incidenter enligt SLA /OLA
Eskalerar till nivå 2 & nivå 3
Uppdaterar kunskapsdatabasen
Felsökning av både hård- och mjukvara
Agera dispatcher och skicka ärenden till rätt grupp
Utskick av beställda programvaror
Lägga till/ta bort olika typer ut av behörigheter
Administrera användarkonton
Dokumenterar lösningar/rutiner för kända fel i kunskapsdatabasen
Utbildning, dokumentation och kunskapsöverföring

Konsulten kan erbjudas att i viss mån arbeta på distans. Detta beslutas i samråd med beställaren.
OmfattningUppdraget uppskattas ha en beläggning på 100 % under hela uppdragstiden.
Uppskattad omfattning ska ses som en kvalificerad uppskattning. Det framtida behovet kan komma att överstiga eller understiga här angiven kvantitet. Kunden garanterar på så sätt ingen specifik volym, utan anbudsgivaren åtar sig att leverera mot det faktiska behov som uppstår.
Konsulten upphandlas till angivet uppdrag, men kan i samråd med beställaren komma att arbeta i andra projekt/uppdrag så länge rollen, nivån och arbetsuppgifterna är desamma.
Beställaren tar ansvar för att resursens säkerhetsklassning överensstämmer med det arbete som utförs.
Obligatoriska krav
Utbildning inom IT eller minst 3 års arbetslivserfarenhet inom IT som klienttekniker/supporttekniker
Minst 2 års arbetslivserfarenhet under de senaste 5 åren i rollen som IT-supportteknikerMervärdeskravMinst 2 års arbetslivserfarenhet av arbete inom ActiveDirectory, Azure Hybrid AD samt virtuella Vmware miljöer.

Övrigt: Uppdragsperiod: 12-aug-2024 - 11-aug-2025 med möjlighet till förlängning upp till 12 månader Möjlighet till distansarbete: JaOmfattning distansarbete: Maximalt 50% i samråd med beställare efter verksamheten behovArbetstimmar per vecka:40,00Placeringsort: Stockholm
AnsökanLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Corazon Wiksell på 0705869311
Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Devotum AB (org.nr 556685-9293), http://www.devotum.se

Arbetsplats
Devotum

Kontakt
Corazon Wiksell
corazon.wiksell@devotum.se
070-586 93 11

Jobbnummer
8664476

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Devotum AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Devotum AB: