Vi söker en Rekryterings- och Utbildningsansvarig för framtiden
Inspira AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Inspira AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Vi erbjuder städning och supporttjänster i världsklass för att stärka helhetsupplevelsen av kundens verksamhet. Vi har ett heltäckande tjänsteutbud som omfattar det mesta inom företagsstädning och närliggande support som bemanning av reception, intern service, frukt, kaffe, växter och hygienprodukter. Vi verkar i hela landet och har funnits sedan 1984. Vi omsätter 450 mkr och sysselsätter 1300 medarbetare. Vi verkar utifrån vår värdegrund som bygger på kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet, hållbarhet och förnyelse. Sedan januari 2016 är Västmanlands Städ- och Flyttjänst AB en del av Inspira.
Vår målsättning är att skapa Sveriges bästa funktion för rekrytering och utbildning. Det innebär ett övergripande ansvar för att säkerställa att rekrytering och utbildning i företaget sker med hög kvalitet utifrån vår värdegrund och vårt kunderbjudande. Det är ett omväxlande arbete som du ska ta till en ny branschledande nivå. Du gör detta genom att skapa enkla standardiserade arbetssätt. Du engagerar och utbildar våra chefer genom att visa att arbetssätten fungerar i praktiken. Du är ett föredöme och utför själv egna praktiska arbetsuppgifter. Du rapporterar till företagets VD och är en nyckelperson för vår framtida utveckling.
ARBETSUPPGIFTERNA OMFATTAR I HUVUDSAK:
• Ansvar för företagets rollkort och framgångsprofiler.
• Ansvar för företagets rekryteringsprocess med stödverktyg.
• Genomföra rekrytering av chefer och specialisttjänster.
• Genomföra rekryteringskampanjer för städ- och servicepersonal.
• Ansvar för InspiraAkademin. Företagets interna utbildningsprogram.
• Utbilda chefer i rekryterings- och utbildningsarbetet.
• Ansvar för KPI:er avseende personal- och utbildningsarbetet.
• Utveckla principer för bemannings- och semesterplanering.
• Samordna interna möten och representera företaget vid mässor och event.
DIN KOMPETENS OCH BAKGRUND
• Kunskap om metodik för kompetensbaserad rekrytering.
• Kunskap om att upprätta utbildningsprogram.
• Akademisk utbildning som Personalvetare eller liknande.
• Minst 3 års erfarenhet av affärsdrivet arbete med rekrytering och utbildning.
• Erfarenhet av personalintensiv serviceverksamhet. FM branschen är meriterande.
• Erfarenhet av rekryteringsverktyg som Zerolime och rollbaserade testverktyg.
• Mycket god förmåga att dokumentera, presentera och tala inför grupp.
För att lyckas i rollen som Rekryterings- och Utbildningsansvarig trivs du i en arbetsmiljö med högt tempo i en affärsintensiv verksamhet. Det är avgörande att du förstår innebörden av att äga ett eget ansvarsområde. Du är en handlingskraftig person med resultatfokus som har lätt för att skapa goda relationer och förtroende. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, din kunskap att skapa bestående arbetssätt och din förmåga att utvecklas med företaget.
Tycker du att tjänsten låter spännande och anser att du är rätt person så är du varmt välkommen med din ansökan. Urval kommer att ske löpande och därav kan tjänsten komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Bifoga CV, personligt brev och spela gärna in en kort videopresentation av dig själv.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2016-04-08ErsättningFast månadslön och övriga villkor efter överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-15
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAira Tapper, Personalchef 0708-181114
aira.tapper@inspira.seFöretagInspira AB
AdressInspira AB
Hangövägen 19
11541 Stockholm
KontorsadressHangövägen 19
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2771705
Observera att sista ansökningsdag har passerat.