Vi söker en proaktiv, nytänkande och driven utredningssekreterar
Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Lekeberg
2018-11-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vi söker en proaktiv, nytänkande och driven utredningssekreterar" (publicerad 2020-07-07) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Lekeberg,
Karlskoga,
Degerfors,
Hallsberg,
Storfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen i Lekeberg Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt.
I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?
Som medarbetare i Lekebergs kommun kan du få ta del av olika förmåner under vissa förutsättningar och inom vissa verksamheter, exempelvis:
• Friskvårdsersättning på upp till 2000 kr/år
• Semesterdagar utöver de lagstadgade
• Semesterväxling
• Möjlighet till flexibel arbetstid
• Personalbil med bruttolöneavdrag
• Personalcykel med bruttolöneavdrag
Läs mera om vår kommun på
www.lekeberg.se Publiceringsdatum2018-11-07ArbetsuppgifterÄr du sugen på att arbeta med alltifrån nämndadministration till analys, kvalitetsuppföljning och kommunövergripande förbättringar? Vill du få bred erfarenhet från offentlig sektor, gillar att ta stort ansvar och är en doer? I så fall är du rätt person för oss!
Vi förstärker tillfälligt vår utredningsresurs med en utredningssekreterare.
Tjänsten ingår i vår administrativa avdelning på kommunstyrelseförvaltningen med placering i kommunhuset i Fjugesta.
Avdelningens ledord är just proaktiva, nytänkande och drivna och det är nåt som genomsyrar allt avdelningen gör.
Som utredningssekreterare ingår många olika arbetsuppgifter och du kommer vara en del i många kommunövergripande processer och projekt. Lekeberg strävar efter att ligga i framkant kring digital administration och som utredningssekreterare är du en viktig del i det arbetet.
Uppdraget innehåller bland annat:
• Nämndadministration
• Kvalificerade utredningar
• Utveckling av administrativa processer
• Projektarbete
Att vara nytänkande och utvecklingsinriktad ser vi som en självklar del av uppdraget.
Som utredningssekreterare är man en del av ett team som tillsammans med den administrativa chefen utgör kommunens utredningsresurs. Utredningarna kan vara kommunövergripande och väldigt omfattande men också ganska smala och begränsade och ämnena kan variera inom hela kommunens olika ansvarsområden.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• Högskoleutbildning med inriktning mot statsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Mycket god datorkunskap
• Mycket goda kunskaper i tal och skrift
Vi ställer höga krav på att du är strukturerad, noggrann, serviceinriktad och lyhörd. Att tycka om utveckling och arbeta digitalt är en förutsättning och att du har en hög egen ambitionsnivå med mycket driv är något som värderas högt hos oss i Lekebergs kommun.
Lagarbete och förmågan till samarbete lägger vi stor vikt vid. För oss är det viktigt att du har en vilja att utvecklas och att du har en positiv inställning och inte är rädd för att testa nya saker.
Vi kommer att ta hänsyn till personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi intervjuar löpande under ansökningstiden, vänta därför inte med din ansökan.
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.
Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. , upphör: Anställningen beräknas pågå till den 31 december 2019, med eventuell möjlighet till förlängning.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-25
Ange följande referens när du ansöker: A797023
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGustav Olofsson
gustav.olofsson@lekeberg.se 0585-489 66
FöretagLekebergs kommun, Administrativa avdelningen
AdressLekebergs kommun, Administrativa avdelningen
Bang 7
71681 Fjugesta
Kontorsadress71681 Fjugesta
Jobbnummer 4445541
Observera att sista ansökningsdag har passerat.