Vi söker en medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS) till Lekeber
Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen / Sjuksköterskejobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjuksköterskejobb i Lekeberg,
Karlskoga,
Degerfors,
Hallsberg,
Storfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen i Lekeberg Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt.
I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?
Som medarbetare i Lekebergs kommun kan du få ta del av olika förmåner under vissa förutsättningar och inom vissa verksamheter, exempelvis:
• Friskvårdsersättning på upp till 2000 kr/år
• Semesterdagar utöver de lagstadgade
• Semesterväxling
• Möjlighet till flexibel arbetstid
• Personalcykel med bruttolöneavdrag
• Personalbil med bruttolöneavdrag
• Lärare har möjlighet till semestertjänst
Läs mera om vår kommun på
www.lekeberg.seSocialförvaltningen bedriver en bred verksamhet inom äldreomsorg med hemtjänst och särskilda boenden,
LSS/socialpsykiatri, samt stöd och rådgivning till barn och vuxna inom individ- och familjeomsorgen. Vi har för närvarande
ca 250 medarbetare sammanlagt.
Vill du arbeta inom vår förvaltning så är du i en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Ett bra
bemötande och ett professionellt förhållningssätt till våra brukare och patienter är ett ledord för kvalitet inom vårt arbete. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på att de resurser och förmågor som finns hos varje människa ska tillvaratas.
Vi uppmuntrar till delaktighet och eftersträvar alltid ett gott bemötande med respekt för den personliga integriteten.
Publiceringsdatum2019-01-30ArbetsuppgifterVi söker nu dig som vill arbeta som medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS) i kombination med arbete som anhörigkonsulent. Anställningen är på heltid och uppdelad 50% MAS samt 50% anhörigkonsulent. Du kommer att ha möjlighet att påverka utformningen av tjänsten.
I rollen som MAS kommer du att ha en central och viktig roll i kommunens arbete med hälso- och sjukvårdsfrågor. Arbetet innehåller en stor variation av arbetsuppgifter och du arbetar främst på uppdrag av, och i nära samverkan med, chefer inom socialförvaltningen.
I arbetet ingår bland annat att:
• ansvara för patientsäkerheten enligt gällande lagar och författningar
• granska och följa upp verksamheterna utifrån gällande lagkrav och på uppdrag av förvaltningschef för socialförvaltningen samt föreslå förbättringsåtgärder utifrån identifierade brister
• analysera patientsäkerhetsarbetet och omsätta resultatet i verksamheten för att förbättra patientsäkerheten
• informera om lagar och riktlinjer samt utvecklingen inom patientsäkerhetsområdet
Du ingår i nätverk på lokal och regional nivå där du samverkar med andra MAS:ar och olika aktörer inom hälso- och sjukvården.
I rollen som anhörigkonsulent har du i uppdrag att planera och genomföra stödsamtal till anhöriga, ge vägledning och lotsa vidare till olika instanser samt vägleda i olika frågor inom anhörigstöd.
Du planerar och är samtalsledare i anhöriggrupper, ger information om anhörigstöd samt medverkar för fortsatt utveckling av anhörigstöd. Du arbetar i nära samarbete med anhöriga, intresseorganisationer och andra lämpliga samarbetspartners.
KvalifikationerDu som söker ska:
• vara legitimerad sjuksköterska med flerårig erfarenhet
• ha b-körkort
• vara väl förtrogen med lagstiftningen inom hälso- och sjukvård
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet från utvecklings- och utredningsarbete
• erfarenhet från MAS-rollen eller om du haft tjänstgöring i en ledande ställning som exempelvis chef, projektledare eller samordnare
• utbildning inom samtalsmetodik, motiverande samtal (MI) eller liknande
• erfarenhet från kommunal verksamhet
Som medarbetare är du initiativtagande och har förmåga till självständigt ställningstagande och har mod att agera efter egen bedömning. Du är flexibel, kommunikativ och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Arbetet sker i samverkan med förvaltningsgruppen och det är därför viktigt att du har en god samarbetsförmåga. Du arbetar systematiskt och metodiskt och är intresserad av att kvalitetsutveckla verksamheten.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.
Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 50% MAS 50% anhörigkonsulent Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-24
Ange följande referens när du ansöker: A823603
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnn-Mari Gustafsson
ann-mari.gustafsson@lekeberg.se 0585-481 20
FöretagLekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
AdressLekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
Bangatan 7, 716 31, Fjugesta
71631 FJUGESTA
Kontorsadress71681 Fjugesta
Jobbnummer 4584190
Observera att sista ansökningsdag har passerat.