Vi söker en kundvägledare till svarsgruppen
Upplands Väsby kommun / Administratörsjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Upplands-Bro,
Vallentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Upplands Väsby kommun i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Stockholm,
Uppsala eller i
hela Sverige Upplands Väsby kommun planerar och utvecklar en hållbar framtid för invånare och företag i Väsby. Vi ger väsbyborna service i världsklass.
Stöd och Process är Upplands Väsby kommuns interna organisation för administrativt och konsultativt stöd. Kontoret består av 6 enheter, alla med vitala stöd- och konsultfunktioner för kommunens kärnverksamheter. I kontoret arbetar totalt cirka 85 medarbetare.
Den största delen av kontorets medarbetare har sina arbetsplatser samlade i kommunhuset i Upplands Väsby centrum.
Vi söker en kundvägledare till svarsgruppen "Omsorg, stöd och hjälp" i Väsby Direkt.
Väsby Direkt är Upplands Väsby kommuns kundkontaktcenter. Väsby Direkts syfte är att höja servicen och öka tillgängligheten för invånarna genom att erbjuda en enda kontaktväg till kommunens service. Vi arbetar via både telefon, e-post och personliga möten.
Vi sitter i nya fräscha lokaler anpassade för verksamheten dit våra kunder även kommer på personliga besök. I Väsby Direkt är vi för närvarande 12 Kundvägledare som är indelade i svarsgrupperna:
• Omsorg, stöd och hjälp
• Boende, miljö och infrastruktur
• Utbildning och barnomsorg
• Kultur och fritid
Målet för oss i Väsby Direkt är att alla som bor och verkar i kommunen ska få Sveriges bästa kundbemötande.
Den vi söker har som socialsekretare arbetat med handläggning av försörjningsstöd. Du brinner för att ge god kundservice och har ett genuint intresse för människor. Väsby Direkt är fortfarande under utveckling så vi ser gärna att du har pionjäranda och vill ta aktiv del i vidareutveckling av svarsgruppen för omsorg, stöd och hjälp. Vi arbetar i nära samverkan med socialtjänsten.
Vill du representera Upplands Väsby kommun genom att vara den person invånarna först möter när de tar kontakt? Har du viljan att arbeta med kunden i fokus? Vill du hantera kundfrågor som kräver specialistkompetens så att de kan avslutas inom en arbetsdag?
Då ska du söka jobbet som kundvägledare i Väsby Direkt!
De huvudsakliga arbetsuppgifterna är: att svara på frågor om försörjningsstöd och övrig socialtjänst, och att i de flesta fall hantera och lösa kundens frågor direkt. Kontakt med kund sker både genom telefon, e-post och personliga besök. En viktig utveckling av vårt arbete är att vägleda kunderna på kommunens hemsida så att de själva kan välja tjänster och få information. För uppföljning och kvalitetssäkring loggar vi samtal och ärenden i ett ärendehanteringssystem.
Dina personliga egenskaper är avgörande för att passa för uppdraget och för att du ska trivas i den tidvis intensiva rollen som kundvägledare.
Vi ser en person framför oss som kan hantera alla typer av kundfrågor på ett professionellt och trevligt sätt och tycker om att tala i telefon. Du ska tycka om att samspela med människor och vara omtänksam och ha utstrålning och glimten i ögat
Du är mogen och ansvarsfull och har lätt för att skapa kontakt.
Du gillar att jobba i team och tycker också om att självständigt lösa problem genom att se möjligheter och improvisera
Du behöver en hög stresströskel och ha lätt för att anpassa dig till förändrade situationer, samtidigt som du gillar ordning och reda
Vi vill att du har följande kvalifikationer
Socionomexamen eller motsvarande. Minst 1 års erfarenhet av handläggning av försörjningsstöd.
Erfarenhet av övrig socialtjänst är en extra merit.
Vi söker den som har god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska och gärna på ytterligare ett språk t ex finska, spanska, engelska, arabiska eller serbokroatiska. Du behöver också ha vana vid datorarbete och att söka information i databaser.
Eftersom Väsby Direkt är invånarnas första kontakt med kommunen, är det ett extra plus om du har god kännedom om kommunal verksamhet
Välkommen med din ansökan senast den 18 mars 2012.
Publiceringsdatum2012-02-27Kontaktuppgifter för detta jobbMalin Löfdahl
08-59097888
Fackliga kontaktperosner nås vis kommuenns vöäxel 08-5909 7000.
Välkommen med din ansökan till oss i Stöd och Process.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagUpplands Väsby kommun
AdressUpplands Väsby kommun
19480 Upplands Väsby
Jobbnummer 1169948
Observera att sista ansökningsdag har passerat.