Vi söker en konsult för Servicedesk
Manpower Student Huvudkontor / Elektronikjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla elektronikjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Manpower Student Huvudkontor i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Kungsbacka,
Borås eller i
hela Sverige Manpower Student vänder sig till dig som är aktiv student på något av landets universitet och högskolor. Vi erbjuder extrajobb inom alla områden hos spännande företag i de flesta branscher. Hos oss lägger du grunden för din framtida karriär genom att bygga upp ett attraktivt CV och ett stort kontaktnät samtidigt som du drygar ut studiekassan. Twittrar du? Ta del av Manpower Student jobb genom att bli en Follower av
www.twitter.com/Studentjobb .
Publiceringsdatum2016-04-15Dina arbetsuppgifter• Ta emot och lösa ärenden rörande IT via telefon, mail och web.
• Registrera, kategorisera, prioritera och lösa ärenden gällande IT och Telefoni
• Förmedla ärende för lösning i 2:nd line eller 3:rd line
• Hantera ärenden enligt rutin samt dokumentera nya lösningar
• Prioritera, kategorisera och lösa ärenden
• Bevaka att alla ärenden blir hanterade inom SLA
• Identifiera och registrera proaktiva problem
Det handlar om 4-8 veckors upplärning med så mycket tid som möjligt på plats och efter det heltid under sommaren och även vid behov (sjukdom, semester eller volymtoppar).
Det kan vara såväl dagtid (8-17), kväll (17-01) eller helg.
Vem är du?
Vi söker dig som brinner för att hjälpa kunder samt stärka företagets varumärke. Du har en utbildning inom IT och är van att arbeta med Microsoft Office, Active Directory, Windows och MAC-OS. Du har även erfarenhet att arbeta med nätverk (LAN/WAN/WiFi/switchar). Har du vana att arbeta med Microsoft Server och Microsoft Exchange så är det meriterande. Vi ser helst att du är lösningsorienterad i ditt arbetssätt för att kunna effektivisera ditt arbetssätt. Andra personliga egenskaper som vi söker för denna tjänst är att du är:
• Serviceminded - Gilla att hantera kunder som ringer in med problem eller beställningar.
• Strukturerad - Stundtals kan tempot vara högt och det gäller att vara strukturerad för att hantera det.
• Gilla att lösa problem - Att identifiera vad som ligger bakom ett problem är en stor del av det dagliga arbetet.
• Social - Många kundkontakter varje dag. Vi sitter i kundens lokaler och umgås med övriga delar av verksamheten under en arbetsdag.
• Pedagogisk - Lika viktigt som att identifiera problem är att kunna förmedla lösningen.
• Självgående - Det förekommer pass där man arbetar ensam i Servicedesk. Det gäller då att kunna fatta rätt beslut utan att ha kollegor att bolla med.
Utöver de personliga egenskaperna så har du mycket goda egenskaper i Svenska och Engelska, samt att du kan arbeta kvällar och helger.
Vad kan vi erbjuda dig?
Manpower Student strävar efter att bli din väg ut i arbetslivet. Vi hjälper dig att bygga upp ditt CV under din studietid och blir sedan din naturliga väg vidare i karriären genom Manpowers enorma nätverk.
Kontaktperson för detta jobbDu söker tjänsten via länken nedan. Vi jobbar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag! Om du har några frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Matilda Örnmark på
mornma@manpower.se .
Varaktighet, arbetstid
50% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMatilda Örnmark 031631569
FöretagManpower Student Huvudkontor
AdressManpower Student Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2786516
Observera att sista ansökningsdag har passerat.