Vi söker en kanslichef med HR kompetens
Svenska kyrkan Eskilstuna pastorat / Ekonomichefsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svenska kyrkan Eskilstuna pastorat i Eskilstuna Eskilstuna pastorat bedriver ett modernt församlingsarbete och har med sina 37 000 medlemmar och 140 medarbetare många olika verksamheter och ambitioner.
Eskilstuna pastorats vision är: Vi vill möta dig där du är.
Publiceringsdatum2018-10-18ArbetsuppgifterVi söker dig blivande kanslichef, som älskar att leda och utveckla medarbetare genom strategisk kommunikation, fokus på församlingsmedlemmarna och genom öppna, ödmjuka och nära relationer med omvärlden vill vi skapa intresse, förståelse och engagemang för Eskilstuna pastorats utveckling och Svenska kyrkans betydande roll i samhället.
Du ska leda utvecklingen av kansliet till en modern och serviceinriktad enhet som aktivt bidrar till att våra förtroendevalda, medarbetare och församlingsmedlemmar får bästa möjliga service. Du ansvarar för att leda och fördela arbetet inom IT, telefoni, växel, administration, diariet, kommunikation och HR. Sammanlagt kommer du arbetsleda en personalstyrka på ca 8 personer. Arbetet innebär personal, arbetsmiljöansvar, verksamhetsplan, budget och uppföljning.
Ditt specialområde kommer att ligga inom HR, där du är ett direkt stöd till cheferna inom pastoratet både strategiskt och operativt.
Eskilstuna pastorat kommer under det närmaste året genomföra en organisationsförändring vilket innebär att du som Kanslichef och dina medarbetare kommer att ha en viktig roll i detta arbete.
Att nära samarbeta med kyrkoherden liksom att samordna förtroendemannaorganisationen kommer vara en del i din vardag.
KvalifikationerFör anställningen krävs att du har ett genuint intresse för arbetet inom Svenska kyrkan och delar dess värderingar. Har du erfarenhet av församlingsarbete och förändringsarbete ses det som en merit.
Den vi söker är som person trygg i sig själv och sin specialistkunskap inom HR. Delger gärna sin HR-kompetens till andra på ett pedagogiskt sätt. Har en god kommunikativ förmåga och skapar engagemang och delaktighet. Är lyhörd i relation till andra, är anpassningsbar och hanterar åsiktsskillnader på ett insiktsfullt och konstruktivt sätt. Du kan och vill driva förändringsarbete och utveckla verksamheten samtidigt som du bibehåller struktur och ordning.
Vi söker av den anledningen dig som har;
Erfarenhet och relevant akademisk examen av HR arbete eller motsvarande
Dokumenterad god ledarerfarenhet med tillhörande personal- och budgetansvar
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Genom att du ansöker till tjänsten godkänner du att din ansökan sparas i två år i enlighet med GDPR samt diskrimineringslagens föreskrifter.
Vid frågor gällande hur du söker tjänsten kontakta supporten på 0771-693 693.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-04
Ange följande referens när du ansöker: A821034
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktYlva Larsson Blomberg
ylva@kompetensnyckeln.se 0730780081
FöretagSvenska kyrkan Eskilstuna pastorat
AdressSvenska kyrkan Eskilstuna pastorat
Box 307
63104 Eskilstuna
KontorsadressKyrkans hus, Smörparken Eskilstuna
Jobbnummer 4408782
Observera att sista ansökningsdag har passerat.