Vi söker en Inköpsassistent till vårt externa team.
Bubbleroom / Kontorsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bubbleroom i Borås,
Stockholm eller i
hela Sverige Consortio Fashion Group AB (CFG) är en av de ledande grupperna inom mode online i Norden, Baltikum och Östeuropa, och består av bolagen Cellbes och Bubbleroom - två bolag med starka och tydligt positionerade varumärken inom mode med kompletterande målgrupper. CFG satsar på e-handel med modekonsumenten och hennes upplevelse i fokus, men säljer även sina egendesignade varumärken till över 250 butiker över hela Norden. Vi omsätter ca 1 miljard SEK och är totalt cirka 220 medarbetare inom koncernen, med huvudkontor i Borås. Vi har direktförsäljning online i 9 länder, med kontor i tre av dessa, och har dessutom ett sourcingkontor i Shanghai, vilket gör oss till en internationell och spännande koncern att utvecklas inom. Vidare säljer vi till flertalet andra länder internationellt, såväl direkt som genom partners.
Ditt uppdrag:
Tjänstens huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:
- Att agera stöd åt våra inköpare i samband med orderläggning, leveransbevakning och komplettering av externa varumärken.
• Administrera och uppdatera artiklar samt inköpsorder i vårt affärssystem Harmoney. Detta innefattar även en hel del leverantörskontakter för att rätt information ska ligga i våra produktbeskrivningar.
- Författa säljande produktbeskrivningar för vår hemsida.
- Stämma av att leveranser, fakturor och ordrar uppfyller villkoren i våra gällande leverantörsavtal
- Att hålla ett uppdaterat leverantörs- och varumärkesregister
- Vara delaktig i uppsättningen av kampanjer och REA på marknadssidan
Vem är du:
Du är så klart mode- och trend medveten och har förmodligen arbetat i mode- och textilbranschen tidigare. Du är strukturerad samt gillar att arbeta i ett högt arbetstempo. Du lär dig snabbt nya saker, kan arbeta självständigt med en förmåga att ta eget ansvar. Vi är ett litet team vilket innebär att du behöver vara driven och ha en vilja att "kavla upp ärmarna" och hjälpa till med uppgifter även utanför din egen roll. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter.
Publiceringsdatum2018-06-29KvalifikationerVi söker dig som har en eftergymnasial textilutbildning. Det är meriterande, men inget krav, om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och/eller om du tidigare arbetat med inköp av egenproduktion i modebranschen. Det är också meriterande om du tidigare arbetat med affärssystemen Harmoney, Qlickview och PLM. Du behärskar bra engelska både i tal och skrift då arbetet innefattar mycket internationell kontakt.
Vad kan vi erbjuda?
Bubbleroom erbjuder dig en utmanande tjänst i vårt företag som är inne i en spännande tillväxtfas. Vi arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och öka kundnöjdheten, öka trivsel och arbetsglädje för våra medarbetare samt öka försäljningen och lönsamheten för bolaget. Vill du vara med på vår spännande resa? Ansök då idag!
Ytterligare information:
Tjänsten är en tillsvidareanställning med initial provanställning om 6 månader. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Eventuella frågor besvaras av Hanna Mannrolin, Product Manager Bubbleroom, som du når på
hanna.mannrolin@bubbleroom.com. Sista ansökningsdag är 15 augusti, vi tillämpar löpande urval, så tveka inte, sök tjänsten idag! Du söker tjänsten på
https://www.bubbleroom.se/sv/kundservice/ledigajobbVaraktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-15
Ange följande referens när du ansöker: 2018/34
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHanna Mannrolin, Production Manager
Hanna.Mannrolin@bubbleroom.comFöretagBubbleroom
AdressBubbleroom
Risängsgatan 4
50187 Borås
KontorsadressRisängsgatan 4
Jobbnummer 4230924
Observera att sista ansökningsdag har passerat.