Vi söker en Helpdesk Agent till kontoret i Solna
Konica Minolta Business Solutions Sweden AB / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Konica Minolta Business Solutions Sweden AB i Solna,
Stockholm,
Göteborg,
Helsingborg,
Malmö eller i
hela Sverige Konica Minolta erbjuder
Vi kan erbjuda ett stimulerande och utvecklande jobb i ett framgångsrikt och välkänt företag. Vår organisation genomsyras av hög kompetens hos våra medarbetare och en vilja att skapa stabil tillit hos våra kunder.
Publiceringsdatum2012-03-19ArbetsuppgifterDu kommer att arbeta med Konica Minoltas hela produktsortiment, både nya och äldre produkter som finns hos våra kunder idag.
Tillsammans med vår support avdelning kommer du att förfina och utveckla vår Help Desk till att ständigt bli bättre och mer insatt i kundens krav på utskriftsflöden.
Din uppgift är också att skapa ett sammansvetsat team som känner delaktighet, samhörighet och inspiration till att ha en hög service till våra kunder.
Vidare innebär arbetet att bistå våra tekniker med information om nya uppdateringar/modifieringar samt vara ett bollplank vid svårare uppdrag på fältet.
Ditt arbetsområde är stort och det är du som sätter begränsningarna!
Profil• Flerårig dokumenterad erfarenhet av branschen eller liknande uppdrag
• Är väl insatt i IT och utskriftsflöden
• Har goda kunskap om Microsofts och Apples Operativsystem samt nätverk
• Talar och skriver god engelska
• Är positiv och serviceminded samt har lätt för att samarbeta
• ITIL är meriterande.
För att lyckas i ditt arbete är det viktigt att du är målorienterad, drivande, självgående och ansvarstagande med stort service- och kundfokus. Du är bekväm med att arbeta med tekniska produkter och kunder som vill ha bästa support. Du har en stor vilja att utvecklas och lära nytt.
Ansökan och upplysningar
Du ansöker tjänsten genom att skicka in ditt CV till
rekrytering@konicaminolta.se skriv Help Desk agent i överskriften. Urval kommer att ske löpande, därför är det bra om du skickar in din ansökan så snart som möjligt dock senast den 30/3 2012.
Frågor om tjänsten besvaras av Per Dufva.
Om Konica Minolta:
Som en världsledande leverantör av produkter och lösningar för dokumenthantering strävar
Konica Minolta efter att erbjuda produkter, tjänster och lösningar inom samtliga områden som är viktiga inom digital bildhantering. Vi lägger stor vikt vid dokumenthantering och affärslösningar för både kontors- och produktionsmiljöer.
Konica Minolta Business Technologies grundades i oktober 2003 genom en sammanslagning av Konica Corporation och Minolta Co. Ltd. Företaget levererar tjänster samt distribuerar produkter, system och lösningar som tillgodoser alla de krav som kontor och produktionsenheter kan ställa, över ett dokuments hela livscykel. Business Technologies totala omsättning är motsvarande 61 miljarder kronor med cirka 36 000 anställda.
I Sverige representeras Business Technologies av Konica Minolta Business Solutions Sweden AB. Omsättningen inräknat dotterbolaget Koneo AB är ca 820 miljoner kronor och totalt är vi ca 470 anställda.
Konica Minolta har försäljningskontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Via dotterbolaget Koneo AB och fristående medlemmar i Koneokedjan samt fristående återförsäljare är vi rikstäckande. Totalt finns Konica Minolta representerat på cirka 70 orter i Sverige.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: Helpdesk agent
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@konicaminolta.seFöretagKONICA MINOLTA BUSINESS SOLUTIONS SWEDEN AB
AdressKONICA MINOLTA BUSINESS SOLUTIONS SWEDEN AB
Box 9060
17109 Solna
KontorsadressSolna Strandväg 96
Solna
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-627 75 00
Jobbnummer 1190260
Observera att sista ansökningsdag har passerat.