Vi söker en erfaren löneadministratör som vill göra skillnad - varje dag

NOA Personlig Assistans AB / Ekonomiassistentjobb / Sölvesborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Sölvesborg, Bromölla, Karlshamn, Olofström, Kristianstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos NOA Personlig Assistans AB i Sölvesborg, Bromölla, Karlshamn, Olofström, Kristianstad eller i hela Sverige

Alla har rätt till ett bra liv - det är vår vision och drivkraft. Vi är ett privat bolag inom personlig assistans med huvudkontor i Sölvesborg, men med kunder och personal i hela Skåne, Blekinge och södra Småland. Vi är ett företag med hjärta och stort engagemang som arbetar utifrån ett tydligt uppdrag - att varje dag bidra till att våra kunder kan leva ett liv på sina egna villkor.
Nu söker vi en löneadministratör med stort engagemang och hög servicekänsla, då en av våra kollegor går i pension.
Om rollen
Som löneadministratör hos oss tar du helhetsansvar för din del av företagets lönehantering. Du arbetar nära verksamheten, har en central roll i vår administration och säkerställer att våra medarbetare får korrekt lön i rätt tid - alltid med god kvalitet och enligt gällande regelverk.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Löpande löneadministration
Hantering av arbetsgivarintyg, sjuklöner, rapportering till myndigheter
Kontakt med Försäkringskassan och andra externa parter
Systemansvar och uppdatering av löne- och personaladministrativa system
Stöd till chefer och medarbetare i lönefrågor

Du arbetar i nära samarbete med vår ekonomifunktion och rapporterar direkt till VD.
Vi söker dig som har:
Eftergymnasial utbildning inom lön/ekonomi
Minst ett par års erfarenhet av kvalificerat lönearbete
God kännedom om arbetsrätt, kollektivavtal och lagar som påverkar löneområdet
Erfarenhet av lönehantering inom personlig assistans eller vård/omsorg är meriterande
Erfarenhet/utbildning inom , samt intresse för, bokföring/bokslut är meriterande.

Du är noggrann, ansvarstagande och strukturerad - och du trivs med att arbeta självständigt men har också lätt för att samarbeta. Du är serviceinriktad, prestigelös och tycker om att vara ett stöd för både chefer, kunder och medarbetare.
Vi erbjuder dig
Ett meningsfullt arbete där din insats gör verklig skillnad
En stabil och värderingsstyrd arbetsgivare med höga ambitioner
Möjlighet att vara med och påverka rutiner och utveckling inom löneområdet
Kollektivavtal, friskvårdsbidrag och trygga anställningsvillkor
En härlig arbetsplats där vi alltid stöttar varandra och tar gemensamt ansvar för helheten. Vi älskar vårt jobb.
Vi tillämpar provanställning på 6 månader

Välkommen med din ansökan.
Urval sker löpande så vänta inte med att söka!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-08-10
E-post: jennika@mellanvik.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Löneadministratör".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
NOA Personlig Assistans AB (org.nr 556698-8654)

Kontakt
VD
Jennika Grimmesjö
jennika@mellanvik.se
0705227194

Jobbnummer
9413319

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från NOA Personlig Assistans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos NOA Personlig Assistans AB: