Vi söker en driven medarbetare till IT-supportteam i Stockholm
Wise IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wise IT i Stockholm,
Västerås,
Norrköping,
Borlänge,
Borås eller i
hela Sverige Wise IT söker nu för kunds räkning en tekniskt intresserad och driven helpdesktekniker! Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med IT-support och vill testa på nya utmaningar? Då är kanske du den vi söker. Tveka inte att ansöka redan idag!
Om Wise IT
Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. Som grund har vi stenkoll på IT och utifrån det skapar och utvecklar vi starka relationer med vassa IT-personer samtidigt som vi utmanar våra kunder att möta verksamhetens och omvärldens krav. När vi för samman människa och IT kan vi ta nästa steg och bygga framtidens IT-organisationer -- tillsammans!
Wise IT har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö och ingår i Wise Group, en koncern med specialistbolag inom HR och rekrytering. Wise Group är listat på Nasdaq Stockholm, Small Cap.
Din vardag
I rollen som helpdesktekniker ger du support via telefon, mail och remote. Du tar emot, sorterar och prioriterar inkommande ärenden och löser därefter en stor del av dessa. Resterande ärenden eskaleras vidare till andra grupperingar som du jobbar tätt tillsammans med. Din vardag består bland annat av att felsöka, administrera konton, hantera behörigheter och installera program. Du får användning av dina tidigare arbetserfarenheter inom exempelvis Windows 7/10, Active Directory, Exchange/Outlook, Citrix, ärendehanteringssystem och remote-verktyg. Är du ambitiös och driven i arbetet finns goda möjligheter att ta mer avancerade ärenden och vidare utvecklas alltmer.
Tjänsten är på heltid. Vanliga kontorstider gäller, närmare bestämt 07-16 alternativt 08-17. Du är anställd som konsult hos Wise IT, men arbetar ute hos vår kund och blir en del av IT-supportteamet på plats.
Vem är du?
Vi söker dig som har grundläggande teknisk kunskap och praktisk erfarenhet. Detta har du från att ha genomfört en IT-utbildning och/eller arbetat med IT-support. Som person söker vi dig som är tekniskt intresserad, social och serviceinriktad. Du har en pedagogisk ådra och gillar att på ett lättbegripligt sätt förklara och kommunicera med andra människor för att lösa diverse problem som uppstår. Du trivs med att jobba både självständigt och i team då ärendena ibland kräver att ni samarbetar kollegor emellan. Utöver detta är du en driven person med en stark vilja att ständigt lära dig nya saker och utvecklas på såväl ett professionellt som personligt plan.
Låter det intressant?
Skicka in din ansökan redan idag genom att besvara 5 snabba frågor. Urval sker löpande. Komplettera gärna din ansökan genom att maila ditt CV till kandidatansvariga Johanna Nybom,
johanna.nybom@wiseit.se eller Rebecca Levy,
rebecca.levy@wiseit.se. Du är självklart välkommen att kontakta oss om du har några frågor eller funderingar kring tjänsten!
Vi ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2017-03-10ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktRebecca Levy
rebecca.levy@wiseit.sejohanna nybom
johanna.nybom@wiseit.seFöretagWise IT
AdressWise IT
Sveavagen 13
11157 Stockholm
KontorsadressSveavagen 13 11157, Stockholm
Jobbnummer 3367736
Observera att sista ansökningsdag har passerat.