Vi söker en ansvarig för informationssäkerhet med fokus på e-leg

Kungsbacka Kommun / Administratörsjobb / Kungsbacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kungsbacka, Mölndal, Göteborg, Härryda, Partille eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungsbacka Kommun i Kungsbacka, Göteborg, Halmstad, Laholm, Hylte eller i hela Sverige

Kungsbacka är en växande kommun där både människor och företag utvecklas. Hos oss arbetar människor som vill, vågar och kan. Vill du bli en av oss?



Är du en person som är noggrann, strukturerad och som aldrig förhandlar när det gäller givna regler? Trivs du med variationen att både ha ett övergripande ansvar samtidigt som du själv sköter mycket av de administrativa arbetsuppgifterna? Då kan du vara den vi söker!

Vårt behov just nu
Vi letar efter en ny medarbetare som ska ansvara för processerna kring kommunens SITHS-kort hantering.

Är du en person som är noggrann, strukturerad och som aldrig förhandlar när det gäller givna regler? Trivs du med variationen att både ha ett övergripande ansvar samtidigt som du själv sköter mycket av de administrativa arbetsuppgifterna? Då kan du vara den vi söker!

Vårt behov just nu
Vi letar efter en ny medarbetare som ska ansvara för processerna kring kommunens SITHS-kort hantering. En stor och viktig del av rollen benämns inom SITHS organisationen för "ansvarig utgivare". Det innebär att leda, utveckla och aktivt arbeta med förvaltningarnas SITHS-kort administration.

Rollen som ansvarig utgivare med HSA ansvar
Arbetsuppgifterna är varierade och innebär bland annat att:

- säkerställa alla moment av certifikatshanteringen
- utveckla lokala riktlinjer i enlighet med nationella regelverk och avtal
- dokumentera rutiner, informera, förankra och följa upp hanteringen av SITHS-korten
- upprätthålla och underhålla kontinuitetsplaner
- ansvara för konfigurationer i systemet, tex kvittens och e-postmallar
- arkivera avtal, förteckningar och kvittenser
- upprätta, bemanna och utbilda SITHS-organisationen
- upprätta och säkerställa att regelverk för beställare följs
- ansvara för supportorganisation
- ansvara för uppgifterna och administrera HSA-katalogen

I uppdraget ingår också att omvärldsbevaka vad som händer inom SITHS och HSA-administrationen samt att nätverka nationellt och lokalt. Det förekommer emellanåt resor i tjänsten då vissa möten kräver obligatorisk (fysisk) närvaro.

Publiceringsdatum
2019-04-04

Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning mot samhällsvetenskap/offentlig förvaltning/juridik/arkivvetenskap, alternativt att du skaffat dig kompetens och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Säkerhetsprövning samt en kreditupplysning kommer att tas.

Erfarenhet av administrativt arbete såsom registrering, diariehantering och administrativa system är ett krav. Det är önskvärt att du har arbetat i offentligt styrd verksamhet och gärna inom hälso- och sjukvårdssektorn. Erfarenhet av att arbeta som systemadministratör, kunskap om IT-säkerhet samt kunskap om offentlighets-, sekretesslagen och Patientdatalagen är meriterande.

Du som person är tydlig, trygg, stabil, har självinsikt och förmåga att skilja på det personliga och professionella. Du besitter en god administrativ förmåga, vilket innebär att du är noggrann och har förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete. Du är en duktig kommunikatör och har god samarbetsförmåga. Du trivs med förbättringsarbete, har en vilja att hjälpa andra och anstränger dig för att finna lösningar utan att tumma på reglerna.

Din arbetsplats
Du kommer inledningsvis att vara del av verksamhetsområde Personalförsörjning som ingår i förvaltningen för Service. Vi är en välkomnande, proaktiv och kundfokuserad organisation, med ansvar för kommunens bemanning, rekrytering och lönehantering. Vi utför och levererar kommungemensamma processer i ett nära samarbete med kommunens förvaltningar. Det innebär att vi utbildar, coachar och utmanar de chefer som använder våra tjänster.

Det här är en arbetsplats där du har möjlighet att påverka och att ta ansvar. Här hjälper vi varandra och har roligt tillsammans. Nu finns en möjlighet för dig att bli en av oss.

Vi erbjuder
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan senast 17 april 2019.

#LI-KUNGSBACKA

Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: enligt övernskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-17
Ange följande referens när du ansöker: 2019/206
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jeanette Lundberg, enhetschef lönecenter 0300-83 42 55

Företag
Kungsbacka kommun

Adress
Kungsbacka kommun
Storgatan 37
43432 Kungsbacka

Kontorsadress
Storgatan 37

Jobbnummer
4712569

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungsbacka Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungsbacka Kommun: