Vi söker ekonomihandläggare till Gävle

Statens Servicecenter / Ekonomiassistentjobb / Gävle
2013-02-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vi söker ekonomihandläggare till Gävle" (publicerad 2017-01-24) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Tierp eller i hela Sverige

Vi söker ekonomihandläggare till Kundreskontra, Gävle
Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle, Stockholm och Östersund med sammanlagt cirka 200 årsarbetskrafter.

Vi erbjuder ekonomiadministrativa tjänster, lön och lönerelaterade tjänster samt e-handelstjänster. Vi har som målsättning att 2015 hantera ekonomiadministration för 25 procent av alla statligt anställda. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Anställningen är placerad inom avdelningen för ekonomiadministration (EA) i Gävle. Avdelningens uppdrag omfattar redovisning och bokslut, anläggningsredovisning samt kundreskontra. På EA i Gävle finns ca 25 medarbetare uppdelade på två grupper som för närvarande arbetar gentemot tre kundmyndigheter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar

Fakturering manuellt och via fil
Kravhantering, inkasso
Boka inbetalningar
Avstämningar
Arbeta i enlighet med uppsatta tidplaner

Arbetsuppgifterna utförs i nära samarbete med kunder, avdelningar inom organisationen och bokslutsansvariga. Utmaningar finns i att förbättra processer för att arbeta på ett så effektivt sätt som möjligt.

Publiceringsdatum
2013-02-14

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Gymnasieekonom eller motsvarande
Goda kunskaper i Microsoft Office
Flera års erfarenhet av kundfakturering och förståelse för de processer som finns på kundreskontra

Dessutom är det meriterande om du har:
Erfarenhet av att arbeta i Agresso
Van att hantera stora volymer

Vidare ska du ha förmåga:
Serviceinriktad, noggrann och ansvarsfull
Bidra till god stämning i en grupp och arbeta för gruppens bästa.

Övrig information
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Anställningen är placerad i Gävle.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:

Inger Malmberg, enhetschef Ekonomiadministration,
tel 010-456 01 29.

Facklig kontakt
Marie Sjöqvist OFR/S tel 010-456 00 78,
Calle Hjelmérus SEKO tel 026-65 65 83
Martina Sterner tel 010-456 00 86 SACO-S tel. 08-665 29 57

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
100% och tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-03-04
Ansökan med personligt brev och meritförteckning skickas senast den 4 mars till registrator@statenssc.se eller till vår postadress nedan märkt
"ekonomihandläggare", Dnr 10079-2013/2511.
Statens Servicecenter
FE 15
801 71 Gävle
Ansökan kan skickas till e-postadress: registrator@statenssc.se

Företag
Statens Servicecenter

Adress
Statens Servicecenter
Ruddammsgatan 30
80127 GÄVLE

Kontorsadress
Ruddammsgatan 30

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0771-456000

Jobbnummer
1467801

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: