Vi söker biträdande enhetschef till Jobbtorg Farsta
Stockholms stad, JTS Farsta / Sjukvårdschefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms stad, JTS Farsta i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Stockholm är landets ledande tillväxtregion. Det kräver en arbetsmarknad där arbetsgivare kan rekrytera den kompetens de behöver och där stockholmarna har möjlighet att byta bransch, komma tillbaka eller studera vidare. Arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för stadens samlade arbetsmarknadsinsatser, vuxenutbildning och utbildning i svenska för invandrare (sfi).
Vi följer upp och metodutvecklar löpande för att förbättra våra resultat. Det gemensamma uppdraget är att rusta människor för jobb och vi samverkar mellan våra olika verksamhetsområden för att hitta de bästa lösningarna för stockholmarna.
Jobbtorg Stockholm erbjuder insatser för att människor som är arbetssökande och har försörjningsstöd ska kunna komma tillbaka till arbete. Jobbtorg Stockholm samlar stadens olika arbetsmarknadsinsatser. Det kommunala uppföljningsansvaret för ungdomar 16-19 år är också ett av avdelningens uppdrag. Runt om i Stockholm finns sex lokala jobbtorg samt en central enhet, Jobbstart.
Vi söker nu en biträdande enhetschef till Jobbtorg Farsta som består av ca 30 medarbetare. Du kommer att ingå i lokala ledningsgruppen tillsammans med ytterligare en biträdande chef och rapportera till enhetschef.
Publiceringsdatum2016-05-09ArbetsuppgifterSom biträdande enhetschef har du personalansvar och arbetsmiljöansvar för cirka 15 medarbetare. Du arbetar operativt, nära personalen som arbetsledare av det dagliga arbetet. Detta innebär att du bland annat fungerar som bollplank och ger stöd och stöttning i svåra situationer samt verkar för att medarbetarna når uppsatta mål.
Du deltar även aktivt i att utveckla enhetens verksamhet. Detta sker exempelvis genom att utveckla processer, delta i arbetsgrupper och ansvarar för implementering. Att ta fram, verkställa och följa upp mål och åtagande är även en del av arbetet. Du samverkar med flertalet parter så som Arbetsförmedlingen, stadsdelen samt inom förvaltningen utifrån samverkansrutiner, lokala överenskommelser och utvecklingsprojekt.
KvalifikationerVi söker dig med relevant akademisk utbildning. Du har tidigare chefserfarenhet samt dokumenterad erfarenhet av Jobbtorg Farstas målgrupp. Utöver detta har du god förståelse för socialtjänstens arbete och ett genuint intresse för arbetsmarknadsfrågor.
För att lyckas i tjänsten bör du vara trygg i din chefsroll, van att arbeta mot uppsatta mål och vara drivande i utvecklingsfrågor. Som person är du självständig och modig och är inte rädd för att fatta beslut. Du är relationsskapande och drivs av att arbeta nära medarbetarna för att skapa engagemang och delaktighet i en föränderlig miljö där ingen arbetsdag är den andra lik.
Då du kommer att representera Jobbtorg Farsta i många sammanhang krävs det att du kan anpassa din kommunikation, i såväl tal som skrift, utifrån mottagaren.
ÖVRIGT
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse. .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-23
Ange följande referens när du ansöker: A41944
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Magnusson, HR-konsult 08-508 117 25
anna.c.magnusson@stockholm.seFacklig kontaktSandy Hanna, SACO 08-50835658
Jösta Claeson, Vision 08-508 25 229
josta.claeson@stockholm.seKarin Wrannvik, Ledarna 076-129 07 50
FöretagStockholms stad, JTS Farsta
AdressStockholms stad, JTS Farsta
Box 10014
12126 Stockholm-Globen
KontorsadressFarsta C., Storforsplan 36, plan 6 12347 Farsta
Jobbnummer 2830015
Observera att sista ansökningsdag har passerat.