Verksamhetsutvecklare/utredare inom Individ- och familjeomsorgen

Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen / Organisationsutvecklarjobb / Sandviken
2015-04-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Verksamhetsutvecklare/utredare inom Individ- och familjeomsorgen" (publicerad 2016-08-25) ⬅️


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandviken, Gävle eller i hela Sverige

Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 37 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Individ- och familjeomsorgsförvaltningens uppdrag är att bidra till positiva förändringar för människor i utsatta situationer. Förvaltningen har ungefär 115 medarbetare, socialsekreterare och behandlingspersonal, som ger råd, stöd och insatser till människor i alla åldrar.

Verksamheten har en väl utvecklad öppenvård för barn, unga och vuxna samt egna hvb-verksamheter. Förvaltningen har en tydlig inriktning på insatser i närmiljön, samverkan med professionella och privata nätverk med brukaren i fokus.

Tjänsten som verksamhetsutvecklare är organisatoriskt placerad i förvaltningens administrativa stab och direkt underställd förvaltningschefen.

Publiceringsdatum
2015-04-28

Arbetsuppgifter
Som verksamhetsutvecklare/utredare arbetar du med övergripande verksamhetsfrågor inom individ- och familjeomsorgens hela verksamhetsområde. Du driver processer och projekt som bidrar till utveckling av verksamheterna i nära samarbete med berörda enheter. Du ger stöd till förvaltningens chefer i uppföljnings- och utvecklingsarbete, och följer aktuell forskning inom det sociala området. Arbetet innebär insamling av statistik och annan fakta samt analys av material (t ex Öppna Jämförelser, KOLADA) som kan komma att utgöra underlag för beslut i förvaltningsledning eller nämnd. Planering av kompetensutveckling, utveckling av processer och rutiner samt intern och extern samverkan ingår i arbetet. Du är delaktig i nämndens arbete gällande verksamhetens mål.

Kvalifikationer
Socionomexamen eller annan högskoleutbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Eventuella vidareutbildningar som bedöms relevanta är meriterande.
Du bör ha flerårig dokumenterad erfarenhet av utrednings- och analysarbete. Erfarenhet av socialtjänstens individ- och familjeomsorg är ett krav. Meriterande är om du har erfarenhet av kvalitetsarbete och kännedom om Socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd (SOSFS2011:9) om ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete inom socialtjänsten. Meriterande är även kunskaper om och erfarenhet av statistik- och enkätverktyg.
Du har förmåga att snabbt kunna sätta dig in i ett nytt ämnesområde, kan tolka sammanhang och utifrån en stor informationsmängd sammanställa material utifrån fastställda tidsplaner. Du kan arbeta självständigt med ett analytiskt och strategiskt tänkande och har god organisatorisk förmåga. Du har vana att ha många kontakter, har god samarbetsförmåga och kan samverka med andra aktörer på ett förtroendeingivande sätt. Du kan omsätta teori till praktik. Du har mycket god förmåga att utrycka dig i tal och skrift. Ett krav är god datorvana och kunskaper i Officepaketet.

ÖVRIGT
I den här rekryteringen kommer vi att tillämpa fortlöpande urval, vilket betyder att du kan komma att bli kontaktad innan sista ansökningsdagen.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-13
Ange följande referens när du ansöker: 46-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Danielsson, Förvaltningschef 026-24 15 87 anna.danielsson@sandviken.se

Facklig kontakt
Sara Johansson-Kindberg, SSR 026-24 17 09 sara.johansson-kindberg@sandviken.se
Marianne Andersson, VISION 026/24 18 79 el 24 15 59 marianne.andersson@sandviken.se

Företag
Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

Adress
Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen
Odengatan 37
81180 SANDVIKEN

Kontorsadress
81180 Sandviken

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2270300

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen: