Verksamhetsutvecklare till Helsingborg kontaktcenter
Helsingborgs kommun / Organisationsutvecklarjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Helsingborgs kommun i Helsingborg,
Klippan eller i
hela Sverige Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.Om arbetsplatsen
Helsingborg kontaktcenter öppnade under 2013. Kontaktcenter som har i uppdrag att samordna stadens service gentemot allmänheten bygger på principen "en väg in". Syftet är ökad service och högre tillgänglighet både till vardags men även vid kriser och extraordinära händelser då kontaktcenter är en viktig del i stadens krisorganisation. Vi söker därför dig som vill anta utmaningen att som verksamhetsutvecklare vara med och fortsätta bygga upp en verksamhet som sätter Helsingborg på kartan när det gäller god service, hög tillgänglighet och digital utveckling med kundens fokus.
Kontaktcenters mål är höga med siktet inställt på att fortsätta vara sverigeledande avseende effektiv service, tillgänglighet och bemötande. De kommande åren fokuserar vi även på att bli Sveriges mest innovativa och digitala kontaktcenter. Vi strävar efter att möjliggöra för kund att lösa sina ärenden själv. Det ställer krav på att vi löpande ser över våra tjänster och vår service med nytänkande och digitalisering i fokus.
Helsingborgs kontaktcenter är en del av stadsledningsförvaltningen men jobbar på uppdrag för hela staden.
Publiceringsdatum2022-02-09Dina arbetsuppgifterEn av de centrala arbetsuppgifterna för denna tjänst är att vara systemförvaltare för enhetens verksamhetssystem, bland annat Microsoft Dynamics CRM och Mitel Contact Center Enterprise samt chatt- och botverktyget. Du har också ansvar för att koordinera utvecklingen av verksamhetssystemen utifrån användarnas och verksamhetens behov. Du säkerställer att verksamheten har rätt tekniska förutsättningar och utrustning.
Som verksamhetsutvecklare med systemkompetens ingår du i ledningsstödets utvecklingsgrupp som fokuserar på att utveckla stadens serviceprocesser.
Du kommer även stödja enhetschef och sektionschefer i analys av statistik från webb, telefoni och ärendehantering i syfte att skapa rätt bemanning och säkerställa en bra information och service till våra invånare, företagare, föreningsliv och besökare.
Andra uppdrag är att stödja enhetens ledningsgrupp med arbetsuppgifter som till exempel att leda utvecklingsprojekt, beställningar, utredningar och upphandlingar samt delta i pågående utvecklingsarbete på enheten.
Kvalifikationer• Utbildning på högskolenivå eller motsvarande
• Förmåga att förstå hur system är uppbyggda och hur de kan och bör utvecklas utifrån verksamhetens behov.
• Erfarenhet av att driva utveckling av processer och IT-system
• Erfarenhet av kravställning och upphandling av IT-system samt konsulttjänster.
• Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och i skrift.
• Förmåga att slutföra uppsatta mål utifrån verksamhetens prioriteringar
Vi söker dig som har förmåga att snabbt ta till dig information, lära dig nya uppgifter och arbetssätt. Förmågor och egenskaper som är högt värderade är att vara analytisk, kunna kommunicera med andra, vara resultatinriktad, ha god samarbetsförmåga och vara relationsbyggande. Du tar egna initiativ och kommer med förslag till nya arbetssätt. Förklarar och har argument för en föreslagen riktning. Har förmågan att förstå olika lösningsförslag och efter avvägning föreslå den bästa lösningen.
Vi erbjuder
Detta är en spännande tjänst med mycket utveckling då stadens digitalisering går snabbt. Under ditt första år kommer du att driva införandet av en ny kontaktcenterlösning samt att driva vidareutvecklingen av stadens chattbot Sally. Du kommer även vara med och vidareutveckla kontaktcenters arbete med statistik och uppföljning. I vår verksamhet finns det mycket att lära och att utforska. Vi vill på sikt testa AI och andra digitala innovationer för att bygga den smarta staden. Vi vill skapa den bästa kommunala servicen tillsammans med dig.
Meriterande:
• Erfarenhet kring att analysera och presentera data i Excel, PowerBI/Qlick Sense
• Dokumenterad erfarenhet av processledning/projektledning
• Erfarenhet av kundtjänst/call center verksamhet
Erfarenhet krävs.
Övrig information
Sista dag att ansöka är 2022-03-13. Urval sker löpande.
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid, 100%
Tillträdesdatum: Tillträde enligt överenskommelse.
Antal tjänster: 1
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHelsingborgs kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Helsingborgs kommun (org.nr 212000-1157),
https://helsingborg.se Arbetsplats Helsingborgs stad
Kontakt Övriga fackförbund nås via Kontaktcenter
042-10 50 00 Jobbnummer 6325689
Observera att sista ansökningsdag har passerat.