Verksamhetsutvecklare med intresse för folkbildning
Ibn Rushd studieförbund / Speciallärarjobb / Västerås
2018-02-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Verksamhetsutvecklare med intresse för folkbildning" (publicerad 2018-03-28) ⬅️
Visa alla speciallärarjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ibn Rushd studieförbund i Västerås,
Uppsala,
Katrineholm,
Botkyrka,
Örebro eller i
hela Sverige Som verksamhetsutvecklare på Ibn Rushd Studieförbund arbetar du med att utveckla vårt arbete och våra folkbildningsinsatser i distriktet. Du skapar, utvecklar och upprätthåller samarbetet med våra medlems- och samarbetsorganisationer och anpassar dina utvecklingsinsatser efter deras behov och önskemål. Insatserna kan bestå av utveckling av distriktets ordinarie verksamhet eller att hitta nya relevanta verksamhetsområden och satsningar. Du kommer arbeta med hela processen, från planering till verkställande och uppföljning. Därmed kommer ditt arbete till stor del bestå av att ansöka om extern finansiering för dessa satsningar. Du kommer formulera idébeskrivningar och skriva projektansökningar till kommunen och andra externa parter.
Du är placerad i Västerås men du kan även komma att delvis arbeta på andra orter inom vårt östra distrikt. Tjänsten innebär också en del resor visst kvälls- och helgarbete.
Brinner du för folkbildning och vill arbeta för att göra det möjligt för människor att enskilt och i grupp utvecklas, stärkas i sin identitet och engagera sig i samhällsutvecklingen? Är du dessutom en social, driven och resultatinriktad person som trivs i en miljö som präglas av delaktighet och engagemang? Då kan du vara rätt person för oss!
Vi söker dig som är nytänkande, relationsskapande och har stor inre drivkraft. Du är också en utåtriktad person som tycker om att möta människor. Du är en van skribent som på ett tydligt och medryckande sätt kan förmedla dina och andras ambitioner. Du har förmågan att arbeta individuellt och att kunna leda dig själv efter uppsatta mål. I ditt arbete underlättar det om du har lokalkännedom och mycket kontakter inom distriktet. Du är flexibel, kan arbeta med flera processer parallellt och trivs i att arbeta under tidspress.
Vi tror att du har följande kvalifikationer:
• Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Mycket god kommunikativ förmåga, såväl skriftligt som muntligt
• Några års relevant arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet av arbete i ideella organisationer
• Erfarenhet av projektledning och/eller utvecklingsarbete
Det är meriterande om du:
• Har erfarenhet av kontakter med politiker, offentliga tjänstemän och andra intressenter
• Har erfarenhet av stöd- och bidragshantering
• Har kunskap om islam och dess värderingar
• Är flerspråkig
• Har erfarenhet av arbete inom Ibn Rushd studieförbunds medlemsorganisationer
• Har körkort
Studieförbundet Ibn Rushd är ett muslimskt studieförbund som är öppet för alla och har verksamhet över hela Sverige. Vi vill verka för att säkerställa demokrati och mänskliga rättigheter och arbetar aktivt för att stärka den svenskmuslimska identiteten. Med folkbildning som verktyg engagerar vi oss i samhällsdebatten, producerar studiematerial och erbjuder ett brett utbud av seminarier, studiecirklar och kulturarrangemang. Detta gör vi tillsammans med våra medlemsorganisationer och andra aktörer i samhället. För mer information om studieförbundet se
www.ibnrushd.seVaraktighet, arbetstid
Tjänsten är en tillsvidareanställning (6 månaders provanställning) på 50% av heltid. Tillträde sker snarast möjligt eller enligt överenskommelse. 40%-60%
Publiceringsdatum2018-02-16Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-28
Ange följande referens när du ansöker: Verksamhetsutv. Västerås
KontaktIrfan Arslan
irfan.arslan@ibnrushd.se 073-519 15 56
FöretagIbn Rushd studieförbund
AdressIbn Rushd studieförbund
Sundbybergsvägen 1C, 7tr
17173 Solna
KontorsadressSundbybergsvägen 1C
Jobbnummer 3969754
Observera att sista ansökningsdag har passerat.