Verksamhetsutvecklare inom verksamhetsstöd lokalförsörjning i Östersund
Försäkringskassan / Organisationsutvecklarjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Östersund,
Sollefteå,
Kramfors,
Sundsvall,
Ljusdal eller i
hela Sverige Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 230 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.
Till Området för lokalförsörjning söker vi nu två verksamhetsutvecklare, varav en med inriktning fysisk säkerhet, teknik och mekanik.
Området ansvarar för samordning och stöd inom lokalförsörjning, fysisk säkerhet, samt miljö- och hållbarhet. I arbetsuppgifterna inom området ingår bl.a. att tillgodose myndighetens lokalbehov, leda och samordna aktiviteter i lokalförändringsprojekt, säkerställa det fysiska skyddet, följa upp miljöledningssystemet, samt att ta fram interna styrdokument, till exempel lokalförsörjningsplan, brandskyddsdokumentation, Agenda 2030.
Arbetsuppgifter och ansvar
Försäkringskassan bedriver omfattande verksamhetsutveckling, både med och utan it inslag. Som verksamhetsutvecklare ansvarar du för att driva och stödja kundorienterad verksamhetsutveckling som bidrar till förverkligandet av Försäkringskassans vision och verksamhetsidé. Du har även ett ansvar att uppmärksamma utvecklingsbehov och omsätta dessa till konkreta aktiviteter. Rollen som verksamhetsutvecklare inom Lokalförsörjningen innefattar ansvar för områdets övergripande utvecklingsplan samt processer och metoder/modeller kopplade till vårt uppdrag. Utvecklingsarbetet kan bland annat innebära att kravställa behov av utveckling av till exempel verksamhetsprocesser och IT-stöd, utvärdera genomförda utvecklingsinsatser, medverka i utveckling av kunskap och lärande, utveckla och förvalta metoder och modeller inom ansvarsområdet samt ge stöd till användare.
I tjänsten ingår att bevaka och vara väl insatt i aktuell digital utveckling av betydelse för Försäkringskassan samt att utifrån detta analysera tänkbara konsekvenser för verksamheten. I arbetet ingår också att medverka i olika nätverk och bland annat delta i beredningar, verksamhetsplanering och årsredovisningar. Stor del av arbetet kommer ske i nära samarbete med vår IT-avdelning. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter.
Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har flerårig erfarenhet från arbete inom aktuellt verksamhetsområde och/eller verksamhetsutveckling.
• har mycket goda kunskaper inom förändrings- och utvecklingsprocesser
• har goda kunskaper i projektledning
• är strukturerad, har en god analytisk förmåga och är bra på att snabbt sätta dig in i nya frågor
• är duktig på att nätverka, skapa kontakter och samarbeta
• har god förmåga att kommunicera, både muntligt och skriftligt
• är nytänkande, kreativ och kan omsätta kunskaper och erfarenheter till handling samt driva dina uppdrag framåt.
Det är meriterande om du:
• har erfarenhet från arbete inom aktuellt verksamhetsområde
• har erfarenhet av agilt arbetssätt
• har erfarenhet av att arbeta i en stor offentlig organisation
• har arbetat med digitalisering och automatisering
• har erfarenhet och goda kunskaper i förändringsledning
• har erfarenhet av processer, metoder och modeller för utvecklings- och projektstyrning, gärna kopplat till agil utveckling
• har erfarenhet av fysisk säkerhet, teknik och mekanik.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2022-10-27Övrig information2 tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan kan komma att göra viss ekonomisk personkontroll innan anställning och en anställning hos oss kan även innebära placering i säkerhetsklass. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort: Göteborg, Halmstad, Östersund, Stockholm eller Sundsvall.
Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs
Kontaktuppgifter för detta jobb Chef: Rebecca Frisk, tel 010-113 71 03 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Annika Chitaar, tel 010-113 10 42 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Daniel Källström, tel 010-119 61 29, Saco-S: Helen Dahlberg, tel 010-111 32 45 Seko: Johanna Grundström, tel 010-115 30 44.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 13 november. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Du kommer också att få svara på några urvalsfrågor.
Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Försäkringskassan (org.nr 202100-5521),
http://www.forsakringskassan.se/omfk/jobba_hos_oss Jobbnummer 7115074
Observera att sista ansökningsdag har passerat.