Verksamhetsspecialist, ekonomirelaterade tjänster

Statens Servicecenter / Organisationsutvecklarjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Östersund, Strömsund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall eller i hela Sverige

Statens servicecenter fortsätter expandera.

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 450 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Göteborg, Eskilstuna, Stockholm, Östersund och Norrköping. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster. Statens servicecenter ska verka för att antalet anställda i staten som omfattas av myndighetens tjänster ökar. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Anställningen är placerad inom avdelningen för ekonomirelaterade tjänster. Avdelningen har ca 85 medarbetare fördelade på fem enheter i Östersund och Gävle. Avdelningens uppdrag omfattar e-handel, leverantörs- och kundfakturahantering, in- och utbetalningar, anläggningsredovisning, löpande bokföring och bokslut samt servicedesk ekonomi. Anställningen är placerad på enhet Redovisning och bokslut.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som verksamhetsspecialist ska du snabbt kunna sätta dig in i våra tjänster, processer och avgiftsmodell och vara bollplank gentemot både medarbetare och enhetschef i förbättrings- och utvecklingsarbetet utifrån ett brett perspektiv för hela avdelningen. Du ska vara drivande och bidra generellt i arbetet med att utveckla verksamheten och våra tjänster. Rollen innebär ett strategiskt tänk men du ska också arbeta operativt med bland annat kvalificerat redovisningsarbete. Du kommer delta i anslutningsprojekt samt förbättrings- och utvecklingsprojekt och det kan förekomma projektledning i mindre format. Du kommer även att arbeta i vårt processramverk.

Publiceringsdatum
2018-03-21

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
* Relevant akademisk examen eller motsvarande utbildning/kompetens
* Minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
* Erfarenhet av Agresso och Visma Proceedo
• Ha kunskaper i Officepaketet

Dessutom är det meriterande om du har:
• God kunskap i statlig redovisning
• Erfarenhet av statliga avtal och regelverk

Vidare ska du ha följande förmågor:
* Vara drivande
* Ha initiativförmåga
* Vara snabblärd med ett helhetsperspektiv
* Vara kreativ och utvecklingsfokuserad
• Vara strukturerad med förmåga att kunna prioritera arbetsuppgifterna
• Ha god samarbetsförmåga

Övrigt
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Placeringsort är Gävle eller Östersund, efter överenskommelse.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Vällkommen med din ansökan senast 5 april 2018

Vi har två likadana annonser ute för samma tjänst, dvs vi söker en verksamhetsspecialist till Gävle eller Östersund. Du behöver bara ansöka via en av annonserna.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Sundqvist , Enhetschef katarina.sundqvist@statenssc.se 010-456 01 28
Maritta Fredriksson, Tillförordnad enhetschef maritta.fredriksson@statenssc.se 010-456 02 72

Företag
Statens Servicecenter

Adress
Statens Servicecenter
Statens servicecenter
FE15
80171 Gävle

Kontorsadress
Statens servicecenter
FE15

Jobbnummer
4034853

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: