Verksamhetssamordnare

Micasa Fastigheter / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Micasa Fastigheter i Stockholm

Publiceringsdatum
2016-06-10

Beskrivning av verksamheten
Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB. Bolagets huvudsakliga uppgift är att tillhandahålla välskötta, trygga och tillgängliga bostäder med rimliga hyror till stadens äldre, personer med funktionsnedsättning samt till av staden prioriterade grupper med svag ställning på bostadsmarknaden. Bolaget äger och förvaltar 123 fastigheter om drygt 1 miljon kvadratmeter och omsättningen är ca 1 miljard kronor per år. Micasa står inför en spännande utveckling i att planera och genomföra omfattande byggprojekt i Stockholm de kommande åren. Målet för Micasa Fastigheter är att vara ett effektivt fastighetsbolag och samtidigt leverera ett attraktivt boende till rimlig kostnad till kunder och hyresgäster. Bolaget har miljö- och energi ledningssystem som är certifierade enligt både ISO 14001 och 50001. Micasa fokuserar på kundnytta och nöjdhet där delaktighet är ett viktigt ledord i kombination med utgångspunkt i medarbetarnas kompetens.

Dina arbetsuppgifter
Verksamhetssamordnaren vid Micasa Fastigheter hör till den administrativa avdelningen och närmast överordnade chef är administrativa chefen, Stina Karlemyr. Befattningen är relativt nyinrättad så det finns goda förutsättningar att forma och utveckla tjänsten i nära samarbete med bolagets ledning. Ansvar Som verksamhetssamordnare kommer du att ansvara för: . samordning och koordinering av bolagets verksamhets- och resultatuppföljning . utveckling av bolagets processer, rutiner och metoder för styrning och uppföljning i nära samarbete med alla avdelningar . Internrevisioner Exempel på arbetsuppgifter Som verksamhetssamordnare kommer du att arbeta inom följande områden: . Medverka i att planera, koordinera och ge stöd i verksamhetsplanering och budgetprocess genom att utveckla processer, rutiner och metoder för styrning och uppföljning . Bistå i utveckling och stöd till hela bolaget för att ta fram indikatorer och nyckeltal för uppföljning av alla bolagets verksamheter (Staden använder ett gemensamt uppföljningssystem, ILS) . Medverka i att ta fram hållbarhetsredovisning/sociala bokslut/CSR . Organisera, följa upp och redovisa interna revisioner . Skriva fram beslutsunderlag till bolagets styrelse

Utbildning och erfarenhet
Micasa Fastigheter söker dig med utbildning på högskole- eller universitetsnivå inom förvaltning/styrning och ekonomi eller motsvarande erfarenhet. Du har minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från en politiskt styrd organisation. Du har ett resultatorienterat, kvalitetsmedvetet samt serviceinriktat förhållningssätt, trivs att arbeta med utveckling av verksamheter. Du ser nya möjligheter vid problemlösning och har en god kommunikativ förmåga både muntligt och skriftligt. Arbetet ställer höga krav på självständigt arbete, servicekänsla och noggrannhet. Som person är du analytisk, noggrann, pedagogisk, tydlig och prestigelös.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Tillträde
Omgående!

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Endast ansökan via e-post: info@micasa.se
Ansökan kan skickas till e-postadress: info@micasa.se

Kontakt
Stina Karlemyr info@micasa.se

Facklig kontakt
Anne Tawastman SACO-representant anne.tawastman@micasa.se

Företag
Micasa Fastigheter

Adress
Micasa Fastigheter
Box 1298
16429 KISTA

Kontorsadress
Nordkapsgatan 3

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-50836000
E-postadress: info@micasa.se

Jobbnummer
2899693

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Micasa Fastigheter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Micasa Fastigheter: