Verksamhetsnära systemadministratör till Service och Support, CM
Region Östergötland / Datajobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Östergötland i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Centrum för medicinsk teknik och IT, CMIT, är Region Östergötlands samlade partner för medicinsk teknik och IT som levererar värdehöjande, effektiva och helhetsåtagande tjänster anpassade för regionens kärn- och stödverksamheter. CMIT tillhandahåller, förvaltar och utvecklar IT-stöd, medicinteknisk utrustning och medicintekniska system för att säkerställa hög säkerhet för patienter och medarbetare samt god tillgänglighet med hög kostnadseffektivitet.
CMIT har sin verksamhet i Linköping, Norrköping och Motala och sysselsätter runt 350 personer fördelade på verksamhetsområdena Stöd & Kvalitet, Service & Support, Projekt- och förvaltningskontor, IT Kompetens samt Strategi och utveckling. Vi arbetar process- och tjänsteorienterat samt i enlighet med definierad förvaltningsmodell och projektmodell. Vi utvecklar vår verksamhet i nära samarbete med våra kunder och användare för att säkerställa att vi bidrar till såväl effektivitet i vården som till Region Östergötlands långsiktiga målbild och vision.
Publiceringsdatum2015-06-01Dina arbetsuppgifterVi söker nu en verksamhetsnära systemadministratör som ska förvalta och administrera två befintliga system som används inom Region Östergötland för att hantera beställningar och debiteringar gällande medicinsk teknik och IT.
Ett av systemen är ett internt produktionssystem (Medusa) för hantering av inventarier, ärenden, arbetsordrar, beställningar, lager, avtal och fakturering inom området för medicinsk teknik.
Det andra systemet är en tjänstekatalog vilket är en databas med information om de tjänster som levereraras från CMIT. Tjänstekatalogen innehåller både tjänster som är tillgängliga för verksamheten och tjänstekomponenter som krävs för att leverera dessa. Primärt skapar tjänstekatalogen förutsättningar för beställning och debitering av tjänster.
Arbetsuppgifter inkluderar att:
• föra in nytt och redigera befintligt innehåll i systemen enligt framtagna rutiner men även att utveckla rutiner/mallar för utförande av ändringar
• erbjuda verksamhetsstöd som bl.a. omfattar framtagande av rutiner och lathundar samt stöd på plats för användarna i form av t.ex. utbildning
• säkerställa koppling till changeprocessen - en process som används för att säkerställa att förändringar sker på ett kontrollerat och beslutat sätt
Unika arbetsuppgifter kopplat till Medusa systemadministration är att uppdatera grundregistret, ta fram fakturaunderlag, administrera behörigheter, hantera fakturor åt kund samt externa serviceavtal. Dessutom innefattar tjänstekatalogsarbetet flytt och avveckling av information om tjänster från intranätet.
Erfarenhet och utbildningVi söker dig som är van att arbeta med administration av affärssystem där ordning och struktur tillsammans med en hög servicekänsla är krav. Vi vill att du har gymnasieutbildning och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Det är viktigt att du har mycket god datakunskap och en administrativ bakgrund med vana från att ha arbetat i flertal system och gärna parallellt. Du bör ha arbetat med beställningsflöden och ha en god kunskap om helhet i flöden. Det är meriterande med förståelse för tjänstehantering och processarbete samt erfarenhet från att ha hållit presentationer och utbildningar.
Dina personliga egenskaperPersonliga attribut vi värderar högt hos dig som sökande är:
• Teamspelare
• God förståelse för kundens perspektiv
• Stresstålig
• Noggrann
• Lösningsorienterad
• Förmåga att fokusera länge med liknande arbetsuppgifter
• Förmåga att se samband mellan teknik, system och kundperspektiv
Om din profil matchar vår kravbild och du vill arbeta i en öppen kultur med förändringsanda och tillsammans med en bredd av kompetensområden inom support, kan du vara den vi söker.
Anställning och information
Anställningen är en tillsvidareanställning inom Region Östergötland med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Linköping men tjänsten kan innebära arbete inom hela länet då vi har ett länsövergripande ansvar. Arbete på obekväma tider kan förekomma. Vi tillämpar provanställning.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Joan Clements, 010-10308 79,
joan.clements@regionostergotland.seFacklig kontaktSACO, Håkan Hultberg, 010-103 05 19,
hakan.hultberg@regionostergotland.seSå ansöker duSista ansökningsdag är fredagen den 19 juni 2015. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du under registrering stöter på problem med systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-06-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRegion Östergötland
AdressRegion Östergötland
58185 Linköping
KontorsadressRegion Östergötland
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2318826
Observera att sista ansökningsdag har passerat.