Verksamhetsledare Servicepool, Sälj och Evenemang

Skellefteå kommun, kultur- och fritidskontoret / Marknadsföringsjobb / Skellefteå
2025-01-22


Visa alla marknadsföringsjobb i Skellefteå, Robertsfors, Piteå, Norsjö, Vindeln eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skellefteå kommun, kultur- och fritidskontoret i Skellefteå

Skellefteå kommun står mitt i den största samhällsomvandlingen i modern tid. Campingavdelningen är en viktig aktör inom besöksnäringen och vill aktivt vara med och bidra till kommunens utveckling.

Skellefteå Camping och Byske Havsbad genomgår en utvecklingsprocess för att möta framtidens möjligheter. Visionen är att etablera campingarna i en modern kommunikativ-och innovativ kontext. Campingarna ägs av Skellefteå kommun och är en avdelning inom Kultur- och Fritidskontoret.

Vi söker nu en affärsorienterad verksamhetsledare med kunskap och stort intresse för försäljning, livsmedelsfrågor, service och värdskap.

Skellefteå Camping är en 4-stjärnig och Byske Havsbad en 5-stjärnig anläggning. 2023 fick Byske Havsbad utmärkelsen Vackraste camping i Sverige 2023, omröstad av besökaren själva genom SCR och Bästa camping i Sverige 2023 enligt ACSI Eurocamping.

Publiceringsdatum
2025-01-22

Arbetsuppgifter
Anläggningarna värnar om att bygga ett positivt varumärke med hänsyn till hållbarhetsaspekterna och affärsutveckling. I ditt ansvar ligger att attrahera potentiella kunder och medarbetare samt vara delaktig i att leda campingarna och dess medarbetare att utveckla rutiner, produkter och service.

I tjänsten har du det dagliga ansvaret för försäljning och servicepoolen samt verkar som stöd till enhetschefen.

Du driver försäljningsprocessen och strategin bakom att sälja produkter och tjänster samt ansvarar för interna utbildningar. Hantering av kommunikationskanaler, analysera data och initiera aktiviteter som förbättrar leveransen av våra produkter är en del av din vardag.

Du ansvarar för att ta fram försäljningsplan, följer upp försäljningsmålen, initierar och driver evenemang som konverterar till övernattningar, tar fram produktutbud i butiker/caféer/uthyrning och ansvarar för försäljningskanalerna så som PMS-POS-betalsystem, kanalhanterare med mera.

Under säsongen har du operativt ansvar för servicepoolen. Det innebär att du är delaktig i rekrytering , utbildar- och leder säsongspersonalen samt planerar säsongsverksamheterna inom café, uthyrning och aktiviteter. Inom ditt ansvar för servicepoolen ligger även livsmedelshantering, inköp och försäljning.

Verksamhetsledaren rapporterar till enhetschefen för Reception- och Hållbarhet och kommer att ingå i campingens ledningsgrupp samt blir tilldelad ledningsansvar under högsäsongen.

Vi erbjuder en utvecklande och mångsidig miljö där en dag är inte den andra lik. Årsarbetstidsavtal gäller och vi uppmuntrar till en sund balans mellan privat- och arbetsliv. Kommunen som arbetsgivare erbjuder en mängd med olika förmåner. Beredskap och helgarbete kan förekomma.

Vi kommer att genomföra löpande urval och anställning kan ske tidigare än sista ansökningsdag. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet.

För att arbeta i vår verksamhet krävs att du lämnar ett utdrag från belastningsregistret. Utdraget beställer du själv på http://www.polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret. Det belastningsregister du ska ha hittar du om du klickar på fliken "Övrigt arbete med barn".

Välkommen med din ansökan!

Kvalifikationer
Verksamhetsledaren har det operativa och strategiska ansvaret och ska kunna tillämpa sina kunskaper för att planera, leda och utföra aktiviteter kopplade till försäljning, servicepool och evenemang.

För att lyckas med uppdraget genuint intresserad av försäljning och har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med försäljning i en vinstdrivande miljö. Det är meriterande om du har erfarenhet inom besöksnäringen eller andra branscher med kundnära relationer tex hotell och restaurang eller café.

Du bör ha kunskap och erfarenhet att leda och introducera / utbilda samt att vi gärna ser att du har erfarenhet av rekrytering, resursfördelning och schemaläggning som du kan ha fått i roller som arbetsledare, handledare eller personalansvarig.

Vi söker en person som är ansvarstagande, kommunikativ och strukturerad, med god förmåga att prioritera och samarbeta.

Du har förmåga att arbeta och driva tydliga processer, organisera och planera ditt arbete väl och slutföra det som påbörjats.

Din samarbetsstil präglas av att hitta win-win-lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet.

Du behöver kunna uttrycka dig väl på svenska och engelska både i tal och i skrift.

Körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Kultur- och fritidskontoret arbetar för att anläggningar, friluftsliv, fritidsgårdar, föreningsstöd, campingar och kultur- och biblioteksverksamhet ska fungera så bra som möjligt för alla som bor och verkar i hela Skellefteå. Verksamheten drivs hållbart och jämställt med fokus på hälsa, livsmiljö och samverkan.

Vi har riktigt höga ambitioner och ska vara ledande inom vårt område. Bland annat utifrån syftet att bidra till att unga människor stannar kvar i eller flyttar till kommunen.

Läs mer om Skellefteå här:
https://skelleftea.se

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-02-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "517268".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skellefteå kommun (org.nr 212000-2643)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Skellefteå kommun, Kultur- och fritidskontoret

Kontakt
HR-partner, inriktning rekrytering
Maria Jonsson
0910 - 73 50 00

Jobbnummer
9118294

Prenumerera på jobb från Skellefteå kommun, kultur- och fritidskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skellefteå kommun, kultur- och fritidskontoret: