Verksamhetschef
Randstad AB / Ekonomichefsjobb / Göteborg
2024-10-29
Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2024-10-29Dina arbetsuppgifterVill du leda en organisation som verkar för samhällsnytta på lokal, regional, nationell och internationell nivå? Vi på Ågrenska söker en engagerad, operativ och strategisk verksamhetschef till vår idéburna verksamhet som bedrivs utan vinstintresse. Har du förmågan att skapa förtroendefulla relationer, trivs att arbeta både med frågor på en operativ och strategiskt nivå, då kan du vara den verksamhetschef som vi söker.
Som verksamhetschef hos oss kommer du att ha ett övergripande ansvar för att leda och utveckla organisationen. Du säkerställer att verksamheten uppfyller sina mål genom att skapa effektiva samarbeten, strategiskt leda verksamhetsutveckling och förvalta våra resurser. Ditt ledarskap kommer att vara avgörande för att vi ska fortsätta leverera insatser av hög kvalitet och bidra till samhällsnyttan.
I ditt uppdrag som verksamhetschef har du övergripande ansvar verksamhetsområde Marknad och kompetens. Du leder och utvecklar verksamheten med tydligt kund-, helhets-, och framtidsfokus. I rollen förväntas du tydliggöra verksamhetens mål, riktlinjer, prioriteringar och arbetssätt. Som verksamhetschef kommer du även ansvara för uppföljningar och analyser. Vidare ansvarar du för externa kontakter med olika samarbetspartners och organisationer. Som verksamhetschef har du verksamhet- ekonomi-, och personalansvar. Du kommer ha cirka 11 medarbetare som arbetar inom verksamhetsområdet som rapporterar direkt till dig. Ågrenska ligger på vackra Lilla Amundön och du rapporterar till VD.
Vi söker dig som har en förmåga att bygga relationer och etablera samarbeten med olika aktörer. Du är en skicklig affärsutvecklare med erfarenhet av strategiskt utvecklingsarbete och förändringsledning. Du är kommunikativ, lyhörd och trygg i ditt ledarskap och har en dokumenterad framgång inom området. Du delar vår passion för att skapa positiva förändringar för både individer och samhället.
Vi erbjuder en meningsfull roll i en utvecklingsorienterad organisation, där du har möjlighet att göra verklig skillnad. Om du delar vår vision och vill vara med och leda vårt arbete framåt, ser vi fram emot din ansökan!
Sista dag att ansöka är 2024-11-20. Rekryteringen sker i samband med Randstad. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simona Möller via e-post:
simona.moller@randstad.seAnsvarsområden
Affärsutveckling: Identifiera och analysera nya affärsmöjligheter inklusive partnerskap/företagssamarbeten, nya marknader och innovativa tjänster.
Verksamhetschef för Ågrenskas utbildnings- och kompetensutvecklingsverksamhet: Leda och utveckla Ågrenskas utbildningsverksamhet med personalansvar för NPF-konsulent, utbildningskoordinator och kuratorer inom familjestödsenheten. Övergripande ansvar för Informationscentrum för Sällsynta Hälsotillstånd
Ansvar för Ågrenskas offentliga samarbeten: Hantera exempelvis IOP-avtal och upphandlingar.
Budgetansvar: Ansvara för budgetering av utbildningsaktiviteter och säkerställa att ekonomiska mål uppnås.
Ledarskap: Leda och utveckla team inom marknadsföring/kommunikation, insamling, utbildning och informationscentrum för att säkerställa hög effektivitet och att uppsatta mål uppfylls.
KvalifikationerRelevant akademisk utbildning inom företagsekonomi eller liknande
Gedigen erfarenhet inom affärsutveckling och/eller insamlingsarbete
Erfarenhet av att leda chefer och dokumenterad erfarenhet av framgångsrikt ledarskap och att leda team mot gemensamma mål
Mycket god erfarenhet av projektledning och att driva projekt från idéstadiet till genomförande och utvärdering
Mycket god erfarenhet av att följa nyckeltal och hantera kostnads- och intäktsbudgetar
Erfarenhet av förhandling och upphandling inom både offentlig och/eller privat sektor
Erfarenhet av att planera och driva relationsbaserad insamling
Erfarenhet av CRM-system och insamlingsplattformar
Mycket goda kunskaper i Officepaketet i synnerhet Excel
B-Körkort
Meriterande
Erfarenhet av arbete i en medlemsstyrd organisation inom ideell sektor eller motsvarande
Erfarenhet inom sälj såsom Key account manager eller liknande
Erfarenhet inom hälso- och sjukvård, särskilt med fokus på sällsynta diagnoser
Kunskap erfarenhet av AI - genom insamling
Om företagetÅgrenska AB (svb)
Ågrenska är ett nationellt kompetenscenter för sällsynta hälsotillstånd/diagnoser och andra funktionsnedsättningar. Ågrenska är en idéburen organisation som bedrivs utan vinstintresse.
Vår verksamhet är vackert belägen på Lilla Amundön, strax söder om Göteborg. Här får barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, deras familjer och yrkesverksamma möjlighet att mötas, öka sina kunskaper och dela sina erfarenheter. Våra verksamheter kompletterar det stöd som stat, kommuner och regioner erbjuder.
Ågrenska bedriver forskning både själva och i samverkan med andra, baserad på vår verksamhet. Vi delar gärna med oss av våra erfarenheter och kunskaper på olika sätt för att bidra till kunskapsutveckling.
Vi har verksamhet på lokal, regional, nationell och internationell nivå och samarbetar med olika aktörer, som intresseorganisationer, hälso- och sjukvården och socialtjänsten.
Ersättning Ej specificerad
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Randstad AB (org.nr 556242-1718)
Arbetsplats Ågrenska AB (svb)
Kontakt Simona Möller
simona.moller@randstad.se +4670793245 Jobbnummer 8983914