Verksamhetschef

Sahlgrenska Universitetssjukhuset/Område 1 / Sjukvårdschefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sahlgrenska Universitetssjukhuset/Område 1 i Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige

Sahlgrenska Universitetssjukhuset/Område 1, Verksamhetsområde anestesi/operation/intensivvårdsavdelning, Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus
Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus är ett av norra Europas största och mest kompletta barnsjukhus och är en del av Sahlgrenska Universitetssjukhuset. Verksamheten är uppdelad i åtta verksamhetsområden och bedriver såväl basal som högspecialiserad sjukvård för barn och ungdomar. Inom specialiserade områden eftersträvar vi en nationell och internationellt ledande ställning. Forskning och utbildning är mycket viktiga delar av vår verksamhet. Forskningen har också en stark klinisk förankring och stor bredd.
Verksamhetsområdet är en av landets få kompletta specialavdelningar för anestesi, operation och intensivvård av barn och består av två vårdenheter, en anestesi- och operationsavdelning samt en intensivvårdsavdelning. På operationsavdelningen bedrivs anestesi-, uppvaknings och operationssjukvård för alla typer av ingrepp på barn inklusive barnhjärtkirurgi. På intensivvårdsavdelningen bedrivs all form av pediatrisk intensivvård, innefattande intensivvård av barn i nyföddhetsperioden samt intensivvård efter barnhjärtkirurgi.
Sjukhuset strävar efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.

Publiceringsdatum
2008-04-23

Dina arbetsuppgifter
Verksamhetschefen är direkt underställd områdeschefen och skall leda verksamheten inom sin enhet utifrån de organisatoriska och ekonomiska ramarna som gäller för Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus. Verksamhetschefen ingår i områdets ledningsgrupp tillsammans med verksamhetscheferna för kvinnosjukvården vid Sahlgrenska Universitetssjukhuset. Uppdraget som verksamhetschef är tidsbegränsat på tre år med möjlighet till förlängning.
Grundanställningen är inom kompetensområdet.

Kvalifikationer
Du har goda ledaregenskaper, stort engagemang, är lyhörd och tydlig. Du har också förmåga att organisera, förmedla budskap till medarbetare samt skapa delaktighet för att nå resultat.
Erfarenhet som chef är meriterande samt att du har dokumenterad chef- eller ledarskapsutbildning. Som chef ska du utveckla ett gott samarbete, såväl inom enheten som med andra enheter inom Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus och med Sahlgrenska Universitetssjukhuset och övriga samarbetspartner. Vi ser helst att du är specialistläkare men även annan universitets- eller högskoleutbildning kan vara intressant. Erfarenhet av forskningsverksamhet är meriterande.
Upplysningar
Områdeschef Jimmy Kero, tfn 031-343 40 96
Personalchef Gabriella Nässén, tfn 031-343 45 50
Facklig företrädare
SACO: Eva Engström, tfn 031-343 59 87
Vårdförbundet: Ann-Catrin Ahlgren, tfn 031-343 51 05
Kommunal: Kathleen Schönemann, tfn 031-343 51 21
SKTF: Christina Lilja Ingvarsson, tfn 031-343 56 99

Övrig information
Vi begär utdrag ur belastningsregistret på alla som erbjuds anställning hos oss.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare - anställning inom grundprofessionen med uppdrag som verksamhetschef 3 år. Heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-05-16
Sahlgrenska Universitetssjukhuset/Område 1
Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus
Personalavdelningen
Paviljong 5, Smörslottsgatan 5
416 85 GÖTEBORG
Ange följande referens när du ansöker: G 54/08-af
Ansökan kan skickas till e-postadress: annonser.barn.su@vgregion.se

Kontakt
Företag
Sahlgrenska Universitetssjukhuset/Område 1

Adress
Sahlgrenska Universitetssjukhuset/Område 1

Jobbnummer
201673

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sahlgrenska Universitetssjukhuset/Område 1

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sahlgrenska Universitetssjukhuset/Område 1: