Verksamhetsanalytiker, ekonomi- och lönesytem

Skatteverket / Datajobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

? driva och förbättra våra ekonomiadministrativa system 
Vi söker en erfaren verksamhetsanalytiker till Solna. Som verksamhetsanalytiker tillhör du en sektion inom Verksamhetsstöd för Skatteverket och Kronofogden som ansvarar för underhåll och utveckling av de administrativa stödsystemen och utgör länken mellan verksamheten och IT. Inom området ingår för närvarande ansvaret för ett antal standardsystem som ekonomisystemet Agresso, lönesystemet Palasso, reseräkningssystemet Tur&Retur samt ett flertal andra administrativa system. Dessutom ingår en egenutvecklad personal- och organisationsdatabas.
Ditt nya jobb
innebär att du ansvarar för att se över verksamheten utifrån ett allmänt förbättringsperspektiv och ansvarar för förvaltningen av ekonomi- och tidrapporteringssystemet Agresso, lönesystemet Palasso, reseräkningssystemet Tur & Retur samt inköpssystemet eBeställ. Du samarbetar med de systemansvariga för varje område, och tar fram förslag och ansvarar för att verksamheten fungerar på bästa möjliga sätt, såväl vad gäller arbetsflöden som systemstöd. Du tänker visionärt och planerar rättningar, anpassningar och förbättringar som ej är av driftkaraktär och fungerar som länk mellan verksamheten och IT. Din roll blir att vara beställare av IT-leveranser och diskussionspartner med både verksamhet och utvecklare. Vid behov kommer du också att arbeta en del operativt med systemen.
 Vi söker dig som
• har högskoleexamen, företrädesvis inom IT eller ekonomi
• erfarenhet av utvecklingsprojekt och/eller förvaltningsuppdrag
• kunskaper inom och intresse för administration och ekonomi
• projektledarerfarenhet och erfarenhet av arbete med projektverktyg, t.ex. PEJL
• har ett stort intresse för vad som händer på marknaden inom ditt område.
Du är drivande och har förmåga att arbeta självständigt och i grupp. Du är kundorienterad och har lätt att skapa och bibehålla kontakter. Att du är ansvarstagande ser vi som självklart liksom att du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift. Har du goda kunskaper i Agresso, kännedom om ITIL, XML och/eller SQL är det meriterande.
För att trivas hos oss
ska du stimuleras av att ha många arbetsuppgifter i gång samtidigt. Du ska tycka om att arbeta i en miljö som präglas av öppenhet och respekt där vi har tilltro till varandras vilja och förmåga att utvecklas och ta ansvar. Du arbetar för helheten, förstår din egen roll och delar med dig av dina kunskaper.
Vi tillämpar provanställning.

Publiceringsdatum
2008-06-04

Kontakt
Per Karlsson
Enhetschef
• 08-764 99 54
Thord Sundström
Sektionschef
• 08-764 82 70
Jan-Erik Åberg
ST
• 08-764 89 75
Susanne O Konor
SACO
• 08-764 85 55

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Box 1090
10139 Stockholm

Jobbnummer
241467

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: