VD-assistent till Scandpower i Solna
Scandpower / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scandpower i Stockholm Scandpower
Presentation
Som VD-assistent erbjuds du ett självständigt arbete med varierande arbetsuppgifter som går från högt till lågt. Du blir en viktig kugge i ett dynamiskt och snabbt växande företag.
Publiceringsdatum2010-05-28Dina arbetsuppgifterDin huvudsakliga arbetsuppgift är att stötta bolagets VD samt koncernens Nuclear Business Director och underlätta deras vardag. Detta innefattar en mängd praktiska och administrativa uppgifter. Du har ansvar för att deras kalendrar är uppdaterade och sköter förändringar och omprioriteringar. Du planerar och kallar till möten, bokar resor, förbereder dokumentation och hanterar administration såsom reseräkningar och utlägg. I arbetet ingår även telefonpassning och hantering av post för VD och Nuclear Business Director.
Du för vid behov minnesanteckningar på ledningsgruppsmöten, bereder och följer upp beslutspunkter och stöttar ledningen generellt med administrativt stöd. Du bistår även styrelsen med kallelser, sammanställning och distribution av material och övrig administration kring styrelsens möten och för vid behov protokoll på dessa möten.
Du kommer att ha stor frihet att planera och utforma arbetet själv, men måste vara beredd att ta tag i oplanerade arbetsuppgifter med kort varsel.
Utbildning/erfarenhet
Vi söker en klok och positiv person som är självgående och naturligt serviceinriktad. Du måste kunna arbeta självständigt, ta egna initiativ och beslut men samtidigt kunna ta direktiv. Du är strukturerad, kvalitetsmedveten, nyfiken och intresserad. Du har vana och förmåga att prioritera och slutföra parallella uppgifter inom givna tidsramar. Du är en trygg person med hög integritet, du kan anförtros med ärenden av konfidentiell natur, men är samtidigt en öppen och social person som vill bidra till ett gott företagsklimat. Du trivs i en internationell miljö med mycket kontakter och ser positivt på förändringar.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper men vill även att du har en relevant bakgrund och formella meriter. Vi tror därför att du har en eftergymnasial utbildning och flera års praktisk erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du har utomordentligt goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift. Behärskar du dessutom tyska så är det ett extra plus. Du har mycket god datorvana och behärskar Officepaketets alla delar.
Intervjuer kommer att ske löpande så tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
Välkommen med din ansökan till denna spännande tjänst.
Företagsbeskrivning
Scandpower är en del av Lloyd's Register, med 250 års erfarenhet av att göra tillvaron säkrare. Tillsammans utgör vi ett av världens största kompetenscentra inom riskhantering. Vi arbetar över hela världen, med fokus på att förbättra säkerhet, kvalitet och miljö hos kunder inom kärnkraft, transport, sjöfart och olje- och gasindustri. Lloyd's Register är en stiftelse vars överskott till en del går till forskning och utveckling inom våra verksamhetsområden. I Sverige har Scandpower 60 anställda på 3 kontor. Detta kontor ligger i mycket trevliga lokaler i Solna Business Park.
Sluttext
Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld.
Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-06-18
Ange följande referens när du ansöker: 22917
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagScandpower
AdressScandpower
Jobbnummer 663173
Observera att sista ansökningsdag har passerat.