VD-assistent till multinationellt företag

Placera Personal AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

För kunds räkning söker vi nu en erfaren VD assistent. Vår kund är ett multinationellt företag inom IT och kommunikation med kontor strax norr om Stockholm.

Publiceringsdatum
2015-09-21

Om tjänsten
Det här är till att börja med ett konsultuppdrag på 6 månader men för rätt person finns stora möjligheter till förlängning alternativt anställning direkt hos vårt kundföretag efter första inhyrningsperioden. I tjänsten som VD-assistent förväntas du axla allehanda uppgifter som kommer med rollen som VD Assistent på ett stort bolag. Du kommer att hantera konfidentiell information och material, arbeta projektbaserat och med löpande administrativa uppgifter i en multinationell organisation som ställer krav på att du har erfarenhet av liknande tjänster i snarlika internationella miljöer.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som VD Assistent är arbetsuppgifterna varierande, vi ser att du bland annat kommer att:

• Hantera telefonsamtal och annan korrenspondens
• Ansvara för kalenderhantering och prioritering av tider för möten
• Koordinera resor
• Planera och facilitera möten och konferenser
• Förbereda agenda, presentationer och annan mötesdokumentation
• Stötta andra assistenter vid behov

Kvalifikationer
Rollen som VD Assistent i en multinationell organisation ställer höga krav på förmåga att prioritera, administrera och kommunicera. Det är en självständig roll som kräver att du har förmåga att hantera konfidentiell information, fatta självständiga beslut men att du samtidigt har en god samarbetsförmåga och en hög social kompetens. För att passa i tjänsten ser vi att du har:

• Mycket god organisationsförmåga och att du kan hantera egna sidoprojekt
• God förmåga att förhandla och kommunicera
• Öga för detaljer när det kommer till presentationsmaterial, prioriteringsärenden och deadlines
• Minst 7 års erfarenhet av liknande arbete på senior nivå
• Förmåga att hantera stressiga situationer
• Goda IT kunskaper
• Flexibilitet och förmåga att hantera ärenden som kommer Ad hoc
• Erfarenhet av arbete i multinationell organisation
• Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Stämmer beskrivningen in på dig? Sök tjänsten så snart som möjligt, Tjänsten ska tillsättas den 20:e oktober och urval sker löpande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid Start 20 oktober

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-21
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lena Rönnberg, Rekryterare 08-586 22 731 lrh@placerapersonal.se

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Kontorsadress
Kista Science Tower

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2442253

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: