Vattensamordnare till Vattenmyndighetens kansli
Länsstyrelsen Västmanlands län, Vattenmyndigheten / Hälsoskyddsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla hälsoskyddsjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsstyrelsen Västmanlands län, Vattenmyndigheten i Västerås Länsstyrelsen i Västmanlands län är en spännande arbetsplats. Få arbetsplatser har en så stor bredd i sin verksamhet. I vår roll som regeringens regionala företrädare ingår att offensivt arbeta med utveckling av viktiga samhällsområden. Vår vision är "I samverkan utvecklar vi det goda och hållbara Västmanland"
På enheten Vattenmyndighetens kansli arbetar cirka 10 personer. Vårt arbetsområde är vattenförvaltning utifrån EG:s ramdirektiv för vatten.
Kansliet ska även samordna arbetet mellan länsstyrelserna inom vattendistriktet och ge vägledning till aktörer som berörs av vattenförvaltningsarbetet. På kansliet finns också sekreterarskapet för Mälarens vattenvårdsförbund. Vattenvårdsförbundet sprider information om Mälaren och bedriver miljöövervakning i sjön.
Publiceringsdatum2013-05-22ArbetsuppgifterMälarens vattenvårdsförbund har startat projektet "Mälaren en sjö för miljoner", som riktar sig till kommunerna i Mälarens avrinningsområde. Målet med projektet är att skapa en plattform och ett nätverk för ökat erfarenhetsutbyte mellan kommunerna samt att öka åtgärdstakten jämfört med dagens så att målet god vattenstatus kan nås för Mälaren. Projektet är tvåårigt, men kan komma att förlängas om det faller väl ut.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att planera, samordna och genomföra insatserna i projektet. Insatserna innebär att ge stöd till berörda kommuner i deras åtgärdsarbete, genom att de får hjälp med att prioritera vilka åtgärder som är viktigast samt stöd i att söka medfinansiering för åtgärder. En viktig uppgift inledningsvis blir att undersöka vilka behov respektive kommun har av stöd i sitt vattenrelaterade arbete. Att upprätta nätverk för kunskapsutbyte samt att anordna möten och seminarier om aktuella ämnen kommer också att ingå i tjänsten. Du kommer även att delta i övrigt löpande arbete inom vattenvårdsförbundet.
Arbetet är självständigt och avser främst kontorsarbete men kommer även att innebära en hel del tjänsteresor, dock mest i Mälardalen.
KvalifikationerVi förutsätter att du har:
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt goda pedagogiska egenskaper och lätt för att föra fram ditt budskap
• Högskoleutbildning, gärna med relevant miljöinriktning
• Arbetslivserfarenhet från arbete med vattenmiljöfrågor
• Lätt för att samarbeta och skapa förtroendefulla kontakter
• Ett strukturerat och målinriktat arbetssätt
• Goda datorkunskaper
• Körkort
Meriterande är om du har:
• God kännedom om hur kommunerna arbetar med vattenrelaterade frågor
• God kännedom om vattenförvaltningen och dess lagstiftning
• Erfarenhet från arbete med vattenrelaterade frågor inom kommun
• Erfarenhet av arbete med informationsspridning och hemsidor
Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten, där framförallt förmågan till samarbete och samverkan är viktig.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast., upphör: Visstidsanställning i två år.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-06-10
Vi erbjuder en bra arbetsmiljö med stimulerande arbetsuppgifter, kompetensutveckling, friskvård och flexibel arbetstid. Vi sätter värde på de kvaliteter som mångfald kan tillföra verksamheten.
Ange följande referens när du ansöker: 112-2471-13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMats Wallin, Enhetschef 021 - 19 50 00
Susanna Vesterberg, vattensamordnare 021 - 19 50 00
Facklig kontaktTobias Hjortstråle, SACO-S 021 - 19 50 00
Niclas Bergius, ST 021 -19 50 00
FöretagLänsstyrelsen Västmanlands län, Vattenmyndigheten
AdressLänsstyrelsen Västmanlands län, Vattenmyndigheten
721 86 Västerås
72186 VÄSTERÅS
Jobbnummer 1559953
Observera att sista ansökningsdag har passerat.