Vass transportadministratör sökes till söderort

Arena Personal Sverige AB / Administratörsjobb / Haninge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Haninge, Ödeshög, Hjo, Vadstena, Boxholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Haninge, Mjölby, Karlsborg, Tranås, Motala eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-11-11

Om tjänsten
Har du arbetat med administration inom transportbranschen tidigare? Är du intresserad av logistikfrågor? Då är detta ett uppdrag för dig!

Vi söker nu en administratör inom transport till välkänt logistikföretag i söderort. Tjänsten är på heltid under vardagar och uppdraget förväntas starta omgående med viss hänsyn för uppsägningstider. Detta är ett uthyrningsuppdrag via Arena Personal under sex månader. För rätt person finns goda möjligheter till direkt anställning hos kund därefter.

Dina arbetsuppgifter kommer framförallt vara att hantera inkommande ärenden via mail och telefon. Du kommer bland annat sköta det administrativa kring order och transportbevakning. De frågor som förekommer är av både hög och låg karaktär och det är viktigt att du är lösningsorienterad då du ibland behöver leta efter svaren även utanför datorns värld. I rollen krävs det också att du har ett högt kundfokus. För att lyckas behöver du vara proaktiv och på eget initiativ ta tag i uppgifter.

Profil
Nedanstående krav ställs på din kompetens:

• Minst några års erfarenhet från administration inom transportbranschen
• Goda kunskaper i Office-paketet, framförallt Excel
• Förmåga att föra sig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska

Det är meriterande om du tidigare arbetat med EMCS. Även erfarenhet inom lagerstyrning, spedition och FMCG är ett plus.

Vår kund efterfrågar en medarbetare som passar in i deras servicegrupp bestående av fem personer, samtliga med en bakgrund inom logistik och transport. Gruppen är högpresterande med stort kundfokus vilket du bör anamma. Kunden värdesätter personliga egenskaper och betonar att de önskar en driven, positiv och öppen person som är van vid organisationer med högt i tak. Du ska även vara självgående, lösningsorienterad och kunna ta egna initiativ då du får ett stort eget ansvar över ditt arbete. Självklart är du också noggrann och en god administratör.

Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Vi erbjuder

Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.

Som konsult hos Arena Personal har du en personlig kontakt med din konsultchef som engagerar sig i din framgång och karriär. Du får också en marknadsmässig lön, friskvård, pensionsavsättning samt anslutning till vårt kollektivavtal - en trygg anställning!

Inte nog med det - som anställd hos Arena Personal har du även möjlighet att träna hos World Class till ett mycket fördelaktigt pris.

Om verksamheten

Arena Personal har 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom bemanning och rekrytering. Våra cirka 800 externa medarbetare verkar på cirka 500 arbetsplatser varje år. Arena Personal är en del av Arenakoncernen, där även Arbetslivsresurs, Impact och World Class ingår. Som en del av Arenakoncernen är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra externa medarbetare lika bra som våra kunder.

Så ansöker du
Tre enkla steg till ditt nya jobb:

1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-28
Ange följande referens när du ansöker: 3997
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ida-Maria Bruhn 08-587 117 00
Caroline Branting 08-587 117 00

Företag
Arena Personal Sverige AB

Adress
Arena Personal Sverige AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 7, Stockholm

Jobbnummer
3157275

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal Sverige AB: