Vårdstrateg till specialistvårdens ledningsstab
Landstinget Västernorrland / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstinget Västernorrland i Sundsvall,
Timrå,
Härnösand,
Kramfors,
Sollefteå eller i
hela Sverige Landstinget Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.
Specialistvården ansvarar för den specialiserade vården i länet. Förvaltningen är organiserad i ett antal länsverksamheter utifrån olika medicinska specialiteter. Våra sjukhusorter är Sundsvall, Sollefteå och Örnsköldsvik.
Vi söker nu en verksamhetsstrateg som är nytänkande och har stort intresse av att utveckla specialistvårdens fortsatta arbete med uppbyggnad av våra länskliniker.
Som vårdstrateg kommer du att arbeta i nära samarbete med sjukhusdirektören med att planera, samordna och stödja specialistvårdens verksamheter. Tyngdpunkten i rollen som vårdstrateg är förutom samordning att identifiera och prioritera olika utvecklingsområden och tillsätta projektgrupper. Beroende på projektets karaktär intar du en roll som samordnare/styrgruppsledare eller liknande. Rollen innefattar även att vara samordnare för länets verksamhetsutvecklare och vårdsamordnare inom specialistvården.
Du rapporterar till sjukhusdirektören och ingår i förvaltningens ledningsgrupp tillsammans med förvaltningens länsverksamhetschefer, som du i ditt uppdrag har ett nära samarbete med. Du hämtar inspiration och håller dig uppdaterad genom omvärldsbevakning där du bl a aktivt deltar i såväl lokala som nationella nätverk. Andra arbetsuppgifter är:
• Initiera utvecklingsarbete som rör flera länskliniker med särskilt vårdsamordnaransvar för Sundsvalls sjukhus.
• Bevaka och utveckla strategiska- och områdesgemensamma frågor för förvaltningen och verka för lärande och spridning av goda exempel.
• Statistisk bearbetning av vårdrelaterad statistik till rapportunderlag.
• På uppdrag av sjukhusdirektören och i samarbete med vårdsamordnare, samordna länets vårdplatser.
Placeringsort: Sundsvall/Härnösand
Vi söker dig med högskoleutbildning inom Hälso- och sjukvård. Du har påbyggnadsutbildning av vårdadministration eller yrkeserfarenhet som bedöms som likvärdig. Du har några års erfarenhet från utvecklings- och förändringsarbete. Har du även tidigare erfarenhet av arbete i stabsfunktion är det meriterande, likaså och om du har erfarenhet av att leda projekt. Vidare har du erfarenhet av och god förståelse för politiskt styrd verksamhet.
För att bli framgångsrik i uppdraget krävs att du har mycket god samarbetsförmåga, att du är flexibel och i grunden är en utvecklingsorienterad person med strategisk höjd. Tjänsten är nyinrättad och handlingsutrymmet stort vilket vidare förutsätter att du har en god förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete.
Du är kommunikativ och behärskar både svenska och engelska språket väl i både tal och skrift. Resor i tjänsten förekommer.
Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet.
Publiceringsdatum2016-06-30KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning Tillträde enligt överenskommelse
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-14
Sök via länk nedan
Ange följande referens när du ansöker: 13:2016:372
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktNina Fållbäck Svensson, Sjukhusdirektör +4661180071
nina.fallback.svensson@lvn.seFacklig kontaktElisabeth Haraldsson, SACO +4660181543
elisabeth.haraldsson@lvn.seGudrun Kornijenko, Vision +4661184359
gudrun.kornijenko@lvn.seFöretagLandstinget Västernorrland
AdressLandstinget Västernorrland
Storgatan 1
87185 Härnösand
KontorsadressSe hemsida
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2933369
Observera att sista ansökningsdag har passerat.