Värdepappersspecialist till Länsförsäkringar
A Hub AB / Backofficejobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla backofficejobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos A Hub AB i Helsingborg,
Åstorp,
Landskrona,
Båstad,
Eslöv eller i
hela Sverige Länsförsäkringar erbjuder bank- och försäkringstjänster för privatpersoner, företag och lantbrukare. Länsförsäkringar är på ett unikt sätt ägt av sina kunder och företaget strävar dagligen mot att ge uttryck för sina värderingar och att leda en verksamhet som de anställda är stolta över att representera.
Hos Länsförsäkringar kommer du att samarbeta med prestigelösa kollegor som genomgående arbetar mot att skapa mervärde för sina kunder. Detta arbete innefattar inte minst avdelningen Spara & Depå i Helsingborg, vilket är det team som administrerar och supporterar verksamheten kopplad till värdepapper.
För skala upp verksamheten inom Spara & Depå så söker nu Länsförsäkringar efter sina nästa nyckelspelare.
DU ERBJUDS:
• Möjligheten att vara en del av en kundägd och värderingsstyrd bank.
• Ett förmånligt anställningspaket.
• Mandat att, på riktigt, kunna påverka verksamhetens processer.
ANSVAR OCH UPPGIFTER
Spara & Depå är en funktion inom backoffice, där du och dina kollegor kommer att arbeta med administration kopplad till kunders sparande i IPS/ISK/Depå, samt direktsparande inom fonder. I din roll som Värdepappersspecialist kommer detta bland annat att innefatta:
• Flytt av värdepapper.
• Corporate actions
• Clearing & Settlement
• Avstämningar.
• Likvidbokningar.
• Myndighetsrapportering.
I ditt arbete kommer du kommer även att arbeta med andra linjens support till bankrådgivare, samt med olika projekt och förbättringsarbeten.
Publiceringsdatum2021-12-23Kvalifikationer• Erfarenhet i någon mån av arbete med VPC - gärna inom Corporate actions.
• Eftergymnasial ekonomiutbildning eller motsvarande arbetserfarenhet inom värdepappersområdet (ex. backoffice eller administration).
• Talar och skriver obehindrat på svenska.
PERSONLIGA KOMPETENSER
I urvalet för den här rollen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper:
• Analytisk. Du identifierar problem, diagnostiserar potentiella orsaker och föreslår lämpliga lösningar
• Självorganiserande. Du planerar ditt arbete systematiskt, du hanterar parallella arbetsuppgifter effektivt och du levererar i tid.
• Initiativtagande. Du har ett förbättringsdriv, förutser framtida behov och tar självmant initiativ som gynnar verksamheten.
• Noggrann. Du identifierar naturligt det som andra missar och levererar ett fullständigt och korrekt arbete.
PRAKTISK INFORMATION
Start: enligt överenskommelse.
Omfattning: heltid.
Plats: Helsingborg.
Anställningsform: det här är en rekrytering där anställning sker direkt hos Länsförsäkringar.
Känner du igen dig i rollbeskrivningen, men endast har begränsad erfarenhet av VPC?
För den här funktionen söker vi även efter en junior profil i roll som konsult via A-hub, med god chans till överrekrytering hos Länsförsäkringar på sikt. Ansök nedan!
Hoppas vi fångat ditt intresse!
Urvalet sker löpande, så ansök gärna så snart som möjligt - vi ser fram emot att höra ifrån dig.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagA Hub AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare A Hub AB (org.nr 559177-9656)
Arbetsplats A-hub
Kontakt Tobias Johansson
tobias@a-hub.se 0738-610621 Jobbnummer 6209041
Observera att sista ansökningsdag har passerat.