Värd - värdinna - säljstöd till vår utställning i Göteborg
Vedum / Säljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vedum i Göteborg,
Vara,
Linköping,
Malmö,
Stockholm eller i
hela Sverige Ålder är visserligen ingen garanti för visdom, men vi vågar ändå påstå att vår långa erfarenhet gjort oss klokare. Vi har exempelvis lärt oss att vi ständigt måste utveckla nya lösningar för att leva upp till samtidens krav. Idag är vårt utvecklings- och kvalitetsarbete knutit till rutiner, program och certifieringar, men den starka viljan att tänka nytt har funnits i företaget sedan det grundades av snickaren Viktor Lindberg 1919. I dag är vi 430 anställda. Omsättning 2016 var 630 Mkr. Det gör oss till Sveriges största familjeägda köks- och badrumsföretag. Men framför allt är vi ett företag som använder vår långa erfarenhet för att utveckla nya idéer.
Vi söker nu en ny medarbetare till vår utställning i Göteborg.
Värd eller värdinna till vår utställning i Göteborg.
I rollen som värd eller värdinna kommer du att vara den första som kunden möter och därmed vårt ansikte utåt i vår utställning. Du tar emot och vägleder kunder och blivande kunder. Det innebär ansvar för rådgivning och viss försäljning av kök-, badrums- och tvättstugeinredning samt vitvaror mm.
Du har en fortlöpande dialog med våra husfabrikskunder och möter deras kunder i vår utställning där vi vägleder vid val av snickerier mm när de bygger sitt drömhus. Du möter även konsumentkunden som planerar att byta tex kök i befintligt boende samt våra övriga Vedumkunder. Vi vill ge våra kunder bästa möjliga service genom professionell rådgivning och mottagande.
Att utställningen ser fin ut och det finns rätt material och kataloger kommer också vara ditt ansvar. Du kommer att ta hand om receptionen vilket innebär kundkontakt både per telefon och direkt med kunden som besöker oss.
Tillsammans med utställningen säljare ansvarar för att uppfylla uppställda säljmål.
Kvalifikationer Vi tror att du har en gymnasieutbildning med ekonomisk eller teknisk inriktning samt något års yrkeserfarenhet från kundtjänst i någon form.
Erfarenhet av arbete med serviceinriktat kundmottagande i butik är också meriterande.
Det är viktigt att du har en god kommunikation- och samarbetsförmåga samt förmågan att kunna uttrycka dig i tal och skrift. Goda IT-kunskaper är viktigt, framförallt inom officepaketet.
Personliga kvalifikationer: Din egen arbetsplats är en centralt placerad receptionsdisk i utställning, stor del av tiden kommer dock att tillbringas ute i utställningen med våra kunder.
Det är väldigt viktigt för oss att alla som besöker utställningen eller kommer i kontakt med oss på annat sätt alltid får ett välkomnande och professionellt bemötande. Det är därför viktigt att du alltid vill hålla en hög servicegrad.
För att trivas i rollen är det även viktigt att du är kreativ och driven med social och ödmjuk framtoning. Vi är en liten säljgrupp i Göteborg där är det viktigt att alla bidrar och vill arbeta mot gemensamt uppsatta säljmål.
Du är noggrann och har en väl utvecklad förmåga att möta olika personligheter, lyhörd för kundernas behov samt har förmågan att självständigt söka relevant information på egen hand.
Att arbeta på Vedum Vi erbjuder ett omväxlande och utvecklande jobb, arbete i en engagerad, generös och målinriktad arbetsgrupp samt yrkesmässig utveckling i ett expansivt familjeföretag som lever efter mottot "ett personligt och tryggt val".
Tjänsten Tjänsten avser heltid - 100% och är ett vikariat som löper under perioden augusti 2017 tom december 2018. Placering i vår utställning i Göteborg.
Arbetstider: Arbetstiderna utgår från öppethållandet, se vår hemsida, för att hålla en hög servicegrad mot våra kunder.
Kollektivavtal Tjänstemannaavtalet; TMF Trä- och Möbelföretagen - Unionen/Ledarna/Sveriges Ingenjörer.
Vill du veta mer Välkommen med frågor om tjänsten till vår platschef Lisbeth Soma Johansen, tfn 031-748 68 43. Allmänna frågor om att arbeta på Vedum besvaras av personal-löneadministratör Maria Holgersson, tfn 0512-577 22.
Ansökan Din ansökan vill vi ha senast den 4 juni. Vi kommer att hålla intervjuer fortlöpande under ansökningstiden.
För att vi skall kunna förbättra oss i vårt rekryteringsarbete vill vi gärna att du anger i din ansökan hur du fått kännedom om den lediga tjänsten.
Varaktighet, arbetstid
• -
Publiceringsdatum2017-05-24ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVedum
AdressVedum
Lövaråsgatan 6
53484 Vedum
KontorsadressLövaråsgatan 6
Jobbnummer 3517931
Observera att sista ansökningsdag har passerat.