Vapenhandläggare
Polismyndigheten i Kalmar län / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Kalmar län i Kalmar,
Karlskrona,
Hultsfred,
Vimmerby,
Västervik eller i
hela Sverige Kort beskrivning av företaget:
Vid Polismyndigheten i Kalmar län arbetar omkring 540 medarbetare, varav drygt 380 är poliser och knappt 160 är civilanställda. Myndigheten bedriver ett samarbete med Polismyndigheten i Kronobergs län och myndigheterna har bl.a. gemensam länspolismästare, strategisk ledning och ledningscentral.
Beskrivning av arbetsuppgifter:
Som vapenhandläggare vid polismyndigheten arbetar du med ärenden enligt vapenlagstiftningen. Arbetsuppgifterna innebär handläggning av ärenden, bl. a tillstånd att inneha skjutvapen, ansökningar om in- och utförsel av vapen, dödsbovapen samt praktisk hantering av skjutvapen. I arbetsuppgifterna ingår även att svara på förfrågningar per telefon eller vid besök i receptionen.
Beskrivning av kvalifikationer:
Vi söker dig, kvinna eller man, som har gymnasieutbildning eller motsvarande. Du ska tycka om att ge god service och ha ett trevligt och positivt bemötande. Det är viktigt att du har god samarbets- och kontaktförmåga, är flexibel och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du ska vara noggrann och positiv och kunna arbeta både i grupp och under eget ansvar. Ett krav är att du har goda datakunskaper och B-körkort. Meriterande är jägarexamen eller juridiska kunskaper. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övriga villkor:
Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Det är ett heltidsarbete förlagt till dagtid med tillämpning av flextid.
Myndigheten eftersträvar mångfald och vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. För oss är det även viktigt att du som medarbetare ska kunna förena arbetsliv och familjeliv.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning
Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt offentlighetsprincipen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Ansökningshandlingar återsändes efter två år och då endast på särskild begäran.
Publiceringsdatum2011-11-18KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
TillträdeSnarast
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-12-07
Välkommen med din ansökan, bestående av personligt brev och CV/meritförteckning samt referensuppgifter, till Polismyndigheten i Kalmar län, Box 923, 391 29 Kalmar
Handlingarna ska vara oss tillhanda senast den 7 december 2011 samt vara märkt med diarienummer A-713-6525/11.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
polismyndigheten.kalmar@polisen.seKontaktTeamchef Liz Johnsson, tel. 010-562 33 76
Verksamhetsansvarig Michaela Eileby, tel. 010-562 20 33
Facklig kontaktOFR/S Bo Gustavsson, tel. 010-562 33 36, OFR/P Jan Rikardsson, tel. 070-343 46 68
SACO-S Lars Nordvall, tel. 010-562 21 60,
SEKO Ehrenfried Jäschke, tel. 010-562 21 10
FöretagPolismyndigheten i Kalmar län
AdressPolismyndigheten i Kalmar län
Box 923
39129 KALMAR
KontorsadressGalggatan 4
KontaktuppgifterTelefonnummer: 11414
Faxnummer: 010-5623232
Jobbnummer 1083301
Observera att sista ansökningsdag har passerat.