Utvecklingssamordnare inom IT med fokus på digitalisering
Enköpings kommun Samhällsbyggnadsförvaltningen / Datajobb / Enköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Enköping,
Knivsta,
Håbo,
Strängnäs,
Västerås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Enköpings kommun Samhällsbyggnadsförvaltningen i Enköping Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?
Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida:
https://jobb.enkoping.seSamhällsbyggnadsförvaltningen består av fastighetsavdelningen, park- och gatuavdelningen, plan- och exploateringsavdelningen, måltidsservice, vatten- och avloppsavdelningen, städservice, ekonomi och administration, verksamhetsutveckling. På förvaltningen jobbar ca 280 personer och vi har ett nära samarbete mellan avdelningarna. Vi har gemensamma aktiviteter, friskvårdsbidrag samt friskvård på arbetstid som skapar en kamratlig stämning på förvaltningen. Genom ett stort engagemang, god service och kunskap bidrar vi till en väl fungerande vardag för Enköpingsborna.
Fastighetsavdelningen har som uppgift att erbjuda lokaler för undervisning, barnomsorg, äldreomsorg, idrott och mycket mer. Kommunen äger ungefär 220 byggnader om sammanlagt cirka 300 000 kvadratmeter. Fastighetsavdelningen består av tre enheter: projekt, förvaltning och drift. Totalt jobbar 30 personer på avdelningen.
På fastighetsavdelningen är vi med och tar ansvar för att framtidens Enköping. Därför behöver du vara kompetent, nyfiken och redo att axla det ansvaret. I gengäld får du engagerade kollegor och chefer och stora möjligheter att förverkliga dina goda idéer. Du har också en stor möjlighet att själv styra över din arbetsdag och även dina arbetstider i och med att vi tillämpar flextid.
Publiceringsdatum2019-04-30ArbetsuppgifterVi söker en utvecklingssamordnare med kompetens inom IT till vår fastighetsavdelning. Syftet med rollen är att underlätta, förenkla och förbättra för dina kollegor och kunder genom att driva digitaliseringsutvecklingen. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att:
• Identifiera utvecklingsbehov inom avdelningen
• Äga, förvalta och utveckla de IT-system som fastighetsavdelningen ansvarar för
• Planera och leda utbildningsinsatser
• Skapa struktur för digitalisering och hantering av ritningar
• Arbeta med frågor som rör informationssäkerhet
• Driva mindre IT-relaterade projekt, till exempel vid upphandling av nya system
• Omvärldsbevaka med fokus på ständig utveckling inom IT
• Vara ett stöd för dina kollegor och våra kunder inom ditt område
Utöver den dagliga kontakten med dina kollegor på fastighetsavdelningen så samarbetar du i olika utvecklingsfrågor med förvaltningens verksamhetsutvecklare och andra systemförvaltare inom kommunen.
KvalifikationerDetta är en roll där vi ser möjligheter i många olika bakgrunder. Det är dock ett krav att du antingen har relevant eftergymnasial utbildning inom IT eller flerårig erfarenhet av att ha arbetat med ovan nämnda arbetsuppgifter. Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat inom fastighetsbranschen. Kanske har du arbetat dig fram till en tjänst som systemförvaltare på en tidigare arbetsplats.
Vi söker dig som kan identifiera utvecklingsbehov inom system och som har förmågan att driva projekt i hamn. För att trivas i rollen som utvecklingssamordnare behöver du också drivas av utveckling och problemlösning och ha viljan att arbeta långsiktigt med förändringar. Tidigare kollegor bör också beskriva dig som en god lyssnare och bra på att samarbeta då rollen innefattar mycket samverkan.
För oss är det viktigt med rätt person på rätt plats och därför lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du behöver vara initiativtagande, självgående och ha en vilja och förmåga att hjälpa andra med att leverera lösningar. Vidare är det bra om du är strukturerad, resultatorienterad och självklart kan ta rollen som specialist inom ditt område.
ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.
Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.
Personuppgiftsansvariga nämnder för rekryteringen är kommunstyrelsen och rekryterande nämnd. Din ansökan sparas i 2 år. Om du blir anställd sparas din ansökan i din personakt. Dina personuppgifter kan komma att överföras till ett eventuellt anställningsavtal. Rättslig grund för att ta in dina personuppgifter är intresseavvägning. Ansökningarna hanteras av en extern leverantör. Om du anställs får du mer information om vad som gäller för dina personuppgifter i din anställning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter och vilka rättigheter du har kan du läsa mer på enkoping.se/personuppgifter.
Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Provanställning kan komma att tillämpas. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-26
Ange följande referens när du ansöker: C27582
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Lindin 0171-625909
FöretagEnköpings kommun Samhällsbyggnadsförvaltningen
AdressEnköpings kommun Samhällsbyggnadsförvaltningen
Kungsgatan 42
74580 ENKÖPING
KontorsadressKungsgatan 42 74580 Enköping
Jobbnummer 4758989
Observera att sista ansökningsdag har passerat.