Utvecklingsledare med inriktning tillgänglighetsfrågor

Göteborg, Fastighetskontoret / Byggjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla byggjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborg, Fastighetskontoret i Göteborg

Fastighetsnämnden ansvarar för Göteborgs mark- och bostadspolitik och har en central roll i stadens tillväxt och utveckling. Med markägarrollen som grund skapar vi förutsättningar för framtidens boende och näringsliv i Göteborg samt stärker Göteborgs roll som kunskapsstad. Fastighetskontoret är arbetsplatsen för dig som vill vara med i planeringen av Göteborgs framtid.
Fastighetskontoret har drygt 200 anställda med en bredd av kompetenser och erfarenheter. Vi strävar efter ökad mångfald och tror att människor presterar som bäst när både arbetsliv och privatliv får ta plats. Våga anta utmaningen, tillsammans bygger vi staden!

Publiceringsdatum
2016-02-25

Arbetsuppgifter
På utvecklingsenheten är vi idag fem personer som arbetar med samordningen av stadens insatser avseende den fysiska tillgängligheten i Göteborgs stad. Arbetet innebär att processleda, sprida kunskap, ge stöd och information, bilda nätverk för erfarenhetsutbyte och samarbeta med andra verksamheter i staden, i regionen och på nationell/internationell nivå. Vi arbetar för att ständigt utveckla tillgänglighetsuppdraget och vara ett stöd för staden att uppnå mål och resultat. Det innebär bland annat löpande support till förvaltningar och bolag i arbetet med enkelt avhjälpta hinder. I vårt uppdrag ingår också ett processägarskap/processledning när det gäller utbyggnaden av bostäder med särskild service samt handläggning av trygghetsbostäder.

Du ska i första hand förstärka enhetens, men också avdelningens kompetens, när det gäller omvärldskunskap, analys, planering och uppföljning samt bidra till att enhetens och avdelningens processer och rutiner utvecklas och säkerställs. Vid behov kommer du att samordna, leda och delta i olika uppdrag, både inom fastighetskontoret och i samverkan med andra förvaltningar/bolag samt kommunala och privata fastighetsägare.

Du förväntas kunna koordinera, informera, analysera, utveckla och arbeta processinriktat med frågor som driver stadens tillgänglighetsarbete framåt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som idag arbetar självständigt med utredningar, uppföljningar och analyser samt som har erfarenhet av kommunal förvaltning, gärna inom tillgänglighetsområdet, samhällsbyggnad, socialt arbete eller funktionshinderverksamhet. Du har ett genuint intresse för samhällsutveckling och tillgänglighetsfrågor samt har kunskaper i olika lagstiftningar däribland plan- och bygglagen, diskrimineringslagen, mänskliga rättigheter och annan social lagstiftning.

Som person är du ödmjuk och kommunikativ samtidigt som du vågar ta plats och kan driva processer framåt. Du ser samband och är van att ta fram lösningar i samverkan med andra och vill dela med dig av din kunskap och erfarenhet.

Du har högskoleutbildning inom samhällsvetenskap, byggteknik eller motsvarande utbildning som bedöms likvärdig.

ÖVRIGT
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings-och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-20
Ange följande referens när du ansöker: A547224
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Birgitta Thielen, Enhetschef birgitta.thielen@fastighet.goteborg.se

Facklig kontakt
Ewa Jonassen, Vision 031-3681181 ewa.jonassen@fastighet.goteborg.se
Peter Öste, SACO 031-368 10 23 peter.oste@fastighet.goteborg.se

Företag
Göteborg, Fastighetskontoret

Adress
Göteborg, Fastighetskontoret
Box 2258
40314 Göteborg

Kontorsadress
Postgatan 10

Jobbnummer
2692160

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborg, Fastighetskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborg, Fastighetskontoret: