Utvecklingsledare med inriktning mot slutenvård
NU-sjukvården, Område I / Organisationsutvecklarjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Trollhättan,
Essunga,
Vänersborg,
Lilla Edet,
Grästorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos NU-sjukvården, Område I i Trollhättan NU-sjukvården är en del av Västra Götalandsregionen och är ett av Sveriges större länssjukhus. Våra två sjukhus är NÄL (Norra Älvsborgs Länssjukhus) i Trollhättan och Uddevalla sjukhus. Sjukhusets upptagningsområde omfattar 270 000 invånare. Patientbredden gör arbetet spännande och varierande. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete med goda utvecklingsmöjligheter. Tillsammans är vi ca 5 000 medarbetare som varje dag arbetar för att ge god och säker specialistsjukvård. I NU-sjukvården har du det mesta inom räckhåll. Vi finns på västkusten och vårt område erbjuder en varierad natur med både hav, berg, skog och sjö.
Publiceringsdatum2016-01-08BeskrivningOmråde I samlar internmedicin och dess subspecialiteter samt neurologi, reumatologi, infektionsmedicin och dermatologi.
Område I innefattar även ambulansverksamheten och akutmottagningen. Utvecklingsledartjänsten är organiserad i kliniken administration och paramedicin och rapporterar till verksamhetschefen.
Dina arbetsuppgifterSom utvecklingsledare stödjer du arbetet med att uppnå område I:s mål och utveckla verksamheten. Dina nyckeluppgifter är att bygga upp system och strukturer för ett systematiskt kvalitetsarbete, följa upp och utvärdera områdets verksamhet, analysera underlag och arbeta med olika typer av sammanställningar. Du kommer också att självständigt handlägga kvalificerade utredningar som är strategiskt viktiga för området. Stödja chefer och pågående utvecklingsarbeten.
KvalifikationerVi söker dig som har adekvat högskoleutbildning och stor erfarenhet av förbättringsarbete, projekt/processledning och verksamhetsutveckling. Du har god kännedom om verktyg för verksamhetsutveckling/processarbeten och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du har vana av att hantera och strukturera underlag av olika slag samt förmåga att göra analyser, dra slutsatser och presentera slutsatser på ett begripligt sätt.
Vi förväntar oss att du har engagemang och framåtanda som innebär att du visar handlingskraft, tar egna initiativ samt bidrar till arbetsglädje. Du har social kompetens, gillar att vara bland människor, söka upp människor och har uthållighet. Stor vikt läggs på personlig lämplighet.
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-25
Ange följande referens när du ansöker: 2015/5038
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktVerksamhetschef, Lisa Neldehof tfn 010 435 54 50
Facklig kontaktLäkarföreningen Sarah Jevrém, Vårdförbundet Petter tfn vxl 010-435 00 00
SACO Daniel Vestberg, Kommunal Venke Ludvigsen tfn vxl 010-435 00 00
Vision Ulrika Andersson tfn vxl 010-435 00 00
FöretagNU-sjukvården, Område I
AdressNU-sjukvården, Område I
Ledningskansliet
46185 Trollhättan
KontorsadressLedningskansliet
Jobbnummer 2606850
Observera att sista ansökningsdag har passerat.