Utredningssekreterare
Patientnämndernas kansli / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Vänersborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Vänersborg,
Trollhättan,
Essunga,
Grästorp,
Uddevalla eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Patientnämndernas kansli i Vänersborg,
Göteborg,
Borås,
Skövde,
Mariestad eller i
hela Sverige I Västra Götalandsregionen finns fem patientnämnder vars uppgift är att stödja och hjälpa enskilda patienter samt bidra till kvalitetsutveckling och hög patientsäkerhet i hälso- och sjukvården. Patientnämndernas verksamhet regleras i lag (1998:1656) om patientnämndsverksamhet.
Till nämndernas uppgift hör också att rekrytera, utbilda och förordna stödpersoner till patienter som vårdas enligt tvångslagstiftning inom Hälso- och sjukvården.
Publiceringsdatum2017-02-06BeskrivningPatientnämndernas kansli söker en engagerad och flexibel utredningssekreterare till vårt kontor i Vänersborg.
I din roll kommer du att handlägga enskilda patientärenden. Det innebär att ha kontakter med patienter och anhöriga som har frågor, synpunkter eller är missnöjda med vården. I arbetet ingår att rapportera iakttagelser och avvikelser av betydelse till ansvariga verksamheter för att bidra till kvalitetsutveckling och ökad patientsäkerhet inom hälso- och sjukvården. Du ansvarar för beredning och föredragning av ärenden vid patientnämndernas sammanträden. I jobbet ingår att bevaka och ta till sig nyheter inom relevant lagstiftning, myndighetsförfattningar, riktlinjer mm.
Kvalifikationer
- Yrkeslegitimation inom hälso- och sjukvården,socionomexamen eller examen som beteendevetare
- Erfarenhet från arbete inom hälso- och sjukvården
- Goda IT kunskaper
- Mycket bra förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift
Dina personliga egenskaperDu är genuint intresserad av att hjälpa människor och ser problemlösning som en positiv utmaning. Du har gott omdöme, är saklig, drivande, tålmodig och analytisk. Vi söker dig som har ett öppet och kommunikativt förhållningssätt till dem du hjälper och till dem du arbetar tillsammans med. Du är van att ta ansvar samt strukturera och organisera ditt arbete. Du behöver trivas med såväl ensamarbete som att samarbeta med andra.
Meriterande
- Erfarenhet av utredningsarbete eller klagomålshantering
- Kunskaper om hälso- och sjukvårdens innehåll och organisation
- Erfarenhet av patientsäkerhets- och kvalitetsarbete
Övrig informationResor förekommer i tjänsten.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 170501 eller enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-27
Ange följande referens när du ansöker: 2017/1023
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnne-Kathrin Schneider, sektionschef 010-441 20 03
Margareta Tallgren, utredare 010-441 33 03
Ina Wennerberg, utredare 010-441 33 01
FöretagPatientnämndernas kansli
AdressPatientnämndernas kansli
Diariet, Regionens Hus
54287 Mariestad
KontorsadressDiariet, Regionens Hus
Jobbnummer 3303517
Observera att sista ansökningsdag har passerat.