Utredningssekreterare

Skurups kommun, Individ- och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Skurup
2016-03-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Utredningssekreterare" (publicerad 2020-01-15) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Skurup, Svedala, Ystad, Sjöbo, Trelleborg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skurups kommun, Individ- och omsorgsförvaltningen i Skurup

Skurups kommun ligger naturskönt på den skånska sydkusten mellan hav och ås och utgör en central plats i Öresundsregionen. Med ca 15 000 invånare har Skurup en mångfald av natur, kultur och näringsliv att erbjuda. I södra delen finns två av sydkustens bästa havsbad, småbåtshamnar, fiske, golfbana och ett äkta skånskt odlingslandskap. I den norra delen breder ett böljande kulturlandskap ut sig med inslag av bokskogar samt intressanta sevärdheter och fornminnen. Kombinera arbetsliv, familj och fritid i Skurup i Nils Holgerssons hembygd.

Tjänsten som utredningssekreterare är organisatoriskt placerad inom Individ- och omsorgsförvaltningen vid staben och ditt arbetsområde täcker hela förvaltningen.

Publiceringsdatum
2016-03-10

Arbetsuppgifter
Du kommer att utföra kvalificerat utredningsarbete som bland annat utgör underlag för beslut i olika politiska instanser samt skriva yttranden till motioner och medborgarförslag.
Du kommer också att vara socialt ansvarig samordnare, (SAS) och arbeta med det systematiska kvalitetsarbetet. SAS är sakkunnig inom det sociala området och har en stödjande funktion i organisationen och ska säkra och utveckla kvaliteten inom förvaltningens verksamheter.

Du kvalitetssäkrar och utvecklar rutiner för att trygga att lagstiftningen följs. Du kommer genom tillsyn och granskning säkerställa att verksamheten uppfyller lagar, föreskrifter och beslut. Du stödjer ansvariga chefer i det systematiska kvalitetsarbetet samt följer upp avvikelser, utreder klagomål och missförhållanden.

Kvalifikationer
Du har examen från högskola eller universitet som socionom, samhälls- eller beteendevetare eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet av arbete inom vård- och omsorgssektorn och/eller utredningsarbete inom kommunal förvaltning är en merit. Du är väl förtrogen med de lagar som styr verksamheten såsom Kommunallagen, Socialtjänstlagen, LSS, LVU och LVM.
Du ska ha god förmåga att kunna uttrycka dig i tal och skrift samt ha goda datakunskaper. Du är självständig och strukturerad i ditt arbete, har ett gott omdöme, kunna ta ansvar och ta initiativ till utveckling och möta utmaningar med ett positivt förhållningssätt. Att skapa goda relationer och samarbeten sker naturligt för dig.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-24
Ange följande referens när du ansöker: A550980
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Rickard Pettersson Förvaltningschef 0411-536216
Anna Palmgren Bit. förvaltningschef 0411-536222

Facklig kontakt
Fackliga representanter nås via kommunens växel 0411-536000

Företag
Skurups kommun, Individ- och omsorgsförvaltningen

Adress
Skurups kommun, Individ- och omsorgsförvaltningen
St Torgg. 4
27480 Skurup

Kontorsadress
St Torgg. 4 Skurup

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2718101

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skurups kommun, Individ- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skurups kommun, Individ- och omsorgsförvaltningen: