Utredare till utbildningsområdet
Täby Kommun, Utredning / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Täby,
Vallentuna,
Upplands Väsby,
Danderyd,
Sollentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Täby Kommun, Utredning i Täby Täby kommun är en av Stockholmregionens snabbast växande kommuner, nära både centrala Stockholm och Arlanda. Inom tio år har Täby vuxit från dagens drygt 70 000 invånare till 90 000 och år 2040 beräknas finnas 20 000 nya arbetstillfällen. Just nu förbättras kollektivtrafiken och vägarna, på sikt kommer Roslagsbanan att förlängas till city via Odenplan. Hög kvalité i välfärden och möjlighet för invånare att välja bland annat skola och omsorg är en del av kommunens signum. Tycker du att det låter spännande att vara en del av utvecklingen?
Täby kommun söker nu en utredare till utbildningsområdet med placering inom kommunledningskontorets planeringsavdelning, på utredningsenheten. En central avdelning som fungerar som strategisk samarbetspartner och sakkunnigt stöd till verksamheterna utbildning, social omsorg, kultur och fritid och kommunstyrelsen. Utredningsenheten består av 13 utredare, projekt- och utvecklingsledare samt 2 tillsynsansvariga inom förskola
Publiceringsdatum2018-08-22ArbetsuppgifterSom utredare till utbildningsområdet arbetar du med uppföljning och analys inom ditt verksamhetsområde, ofta analys av statistik. Du handlägger ärenden, motioner och remisser för beslut i nämnd och arbetar med att samordna interna uppdrag. Uppdrag och utvecklingsarbete beställs av ledningsgruppen inom utbildning, vilka du också träffar på regelbundna möten. I rollen arbetar du nära två utredare inom samma område, men samverkar också med övriga utredare, tillsyn och andra funktioner inom kommunen. Omvärldsbevakning och omvärldsanalys hör också till dina arbetsuppgifter.
KvalifikationerDu har en akademisk utbildning; Det finns olika tänkbara utbildningar så som till exempel skolledning eller annan pedagogisk utbildning, juridik, statsvetenskap eller statistik. Du har en mycket god kännedom av och/eller vana av att agera utifrån skollagen och kommunallagen samt kunskaper om utbildningsverksamhet. Du har arbetat i verksamhetsstyrningsverktyget Stratsys, har goda datorkunskaper (framförallt Word och Excel) och har lätt för att sätta dig in i IT verktyg generellt. Viktiga kompetenser för rollen är din förmåga att arbeta tillsammans med andra, att söka och strukturera information, att administrera, att lösa problem samt att uttrycka dig väl muntligt och i text.
För att lyckas i rollen behöver du en förmåga att avgränsa, utreda, analysera och värdera olika alternativ ur olika aspekter. Du behöver vara kreativ, tänka nytt och ha förmåga att skapa struktur. Vi förutsätter att du har god samarbetsförmåga, bygger goda relationer och kan arbeta såväl självständigt som i grupp. Din kommunikativa förmåga är mycket god. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande är erfarenhet av både pedagogiskt arbete och annan kommunal verksamhet, erfarenhet av samordning, planering och utvecklingsarbete samt erfarenhet av projekt- och processledning. Meriterande är också myndighetsutövning inom utbildningsområdet.
ÖVRIGT
Rekryteringsprocessen sker i samarbete med Experis. Sök tjänsten via länken till Experis. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Ellen Engström, se kontaktuppgifter ovan. Urval och intervjuer sker löpande.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2018-11-19 Eller enligt ök.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-10
Ange följande referens när du ansöker: A807127
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEllen Engström
ellen.engstrom@se.experis.com 08-7642427
FöretagTäby Kommun, Utredning
AdressTäby Kommun, Utredning
Esplanaden 3
18380 TÄBY
KontorsadressEsplanaden 3 TÄBY
Jobbnummer 4304746
Observera att sista ansökningsdag har passerat.