Utredare till Socialförvaltningen

Salems kommun / Administratörsjobb / Salem
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Salem, Botkyrka, Ekerö, Södertälje, Huddinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Salems kommun i Salem, Botkyrka, Södertälje, Stockholm, Österåker eller i hela Sverige

Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.

Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.

Publiceringsdatum
2021-12-21

Arbetsuppgifter
Tjänsten som utredare har stor bredd och omfattar kvalificerat utredningsarbete, strategisk verksamhetsplanering, sakkunnig inom offentlig upphandling och anbudsförfaranden. I tjänsten ingår Lex Sarah-utredningar, kvalitets- och verksamhetsutveckling,omvärldsanalys, svara på remisser och motioner och yttranden, tillsyner av egen regi och externa utförare och vara väl insatt i upphandling och anbudsförfaranden. I tjänsten ingår även arbete med utredning, uppföljning, utvärdering och analys kopplat till den nationella och kommunala styrningen av socialtjänsten samt framtagandet av underlag, faktagranskning och ekonomiska analyser.

Du har en viktig roll i allt ifrån upphandling till GDPR. Du planerar på egen hand eller i team för utredningsuppdrag som kan komma från socialchef, ledningsgrupp eller initieras av den politiska socialnämnden.

I rollen som utredare kommer du att vara direkt underställd socialchefen och har till uppgift att förse förvaltningens olika verksamheter med stöd samt bereda förvaltningsgemensamma ärenden till socialnämnd och förvaltningens ledningsgrupp. Du ingår i planering- och utvecklingsenheten som utgör en strategisk och operativ resurs för de mål och ambitioner som socialnämnden har. Socialförvaltningen är en förhållandevis liten organisation vilket gör att arbetsuppgifterna kan variera där alla hjälps åt med det som behöver göras.

En arbetsdag kan bestå av följande:

• GDPR-samordnare t ex följande arbetsuppgifter. Utkast Förvaltningsplan för dataskyddsorganisationen
• Formuläradministratör
• Systemförvaltare Everon trygghetslarm
• Digitalisering
• Avtalsansvarig, upphandling och uppföljning av avtal, avtalsadministration
• LOV-ansvarig, nytt förfrågningsunderlag och granskning av LOV-företag
• Systemadministratör för Hypergene
• Mål och indikatorer
• Klagomål och synpunkter
• ANDT-samordnare + strategi
• Bevaka och återrapportera statsbidrag
• Arbetstyngdsmätning
• Delegationsordningen
• Dokumenthanteringsplanen

Kvalifikationer
• Utbildad jurist, samhällsvetare eller ekonom, alternativt annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer är likvärdig. Meriterande är om du har lång erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter.
• Erfarenhet av projektledning och analyser
• Du är självgående, initiativrik, flexibel och stresstålig och har lätt
för att samarbeta med andra.

Stor vikt fästs vid personlig lämplighet där hög kapacitet är viktigt. Arbetsprov kan förekomma.

ANSTÄLLNINGSVILLKOR

Tillsvidare, Heltid

Antal tjänster: 2

Tillträdesdag: Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdatum: 2022-01-30

Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Salems kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Salems kommun (org.nr 212000-2874), http://www.salem.se

Kontakt
Jenny Thorsell, Förvaltningschef
jenny.thorsell@salem.se
08-532 597 20

Jobbnummer
6197262

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Salems kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Salems kommun: