Utredare till enheten för social hållbarhet i Göteborg
Länsstyrelsen Västra Götalands län, Enheten för Social hållbarhe / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsstyrelsen Västra Götalands län, Enheten för Social hållbarhe i Göteborg Länsstyrelsen är en drivande kraft i arbetet för det hållbara samhället. Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner och en rad andra aktörer för att bidra till ett samhälle där människor, djur och natur har det bra, både idag och i framtiden. Vi ser till samhällsintresset som en helhet, gör väl sammanvägda bedömningar och säkerställer att regeringens beslut genomförs i länet. Vårt fokus är länets 1,6 miljoner invånare och 49 kommuner. Länsstyrelsen i Västra Götalands län är värdlän för den nationella och länsstyrelsegemensamma IT-enheten som ska bidra till de 21 länsstyrelsernas utveckling genom att erbjuda ett hållbart och effektivt IT-stöd.
På Länsstyrelsen kan vi erbjuda dig:
• Intressanta, utmanande och omväxlande arbetsuppgifter
• Arbetsuppgifter som har stor samhällsnytta
• Yrkesstolhet
• Möjlighet att lära nytt och utvecklas
• Bra förmåner och villkor
• God arbetsmiljö och gott kamratskap
Publiceringsdatum2014-02-10ArbetsuppgifterI rollen som utredare ska du arbeta med förstudie/inventering av pågående projekt och arbetsprocesser inom Västra Götalands län som syftar till att bryta segregation. Förstudien inklusive dokumentation och slutrapport ska genomföras inom 6 månader. Arbetet genomförs i samarbete mellan Länsstyrelsen Västra Götalands län och Västra Götalandsregionen.Kartläggning omfattar både kommunala förvaltningar och det civila samhället.
Du ska kartlägga och analysera:
• Pågående och planerade projekt och processer
• Behov och intresse för utveckling av en gemensam plattform
Kartläggningen omfattar 48 av länets 49 kommuner, vilket innebär resor.
KvalifikationerKvalifikationer• Högskoleexamen inom samhällsvetenskap
• God kunskap om integrationspolitiken
• Kunskap om kartläggning och utredningsarbete
Dina personliga egenskaper• Du är systematisk och noggrann
• Du har god analytisk förmåga
• God kommunikationsförmåga, både i tal och skrift
Meriterande
• Erfarenhet av att driva projekt-/utredningsarbete
• Kännedom om Västra Götalands län
• B-körkort
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarast., upphör: Anställningen är tidbegränsad under en period av sex månader.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-02-16
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ange följande referens när du ansöker: 112-4805-2014
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTalieh Ashjari, Enhetschef/Länsstyrelsen 010-224 45 31
Rasoul Nejadmehr, Västra Götalandsregionen
Facklig kontaktSACO och ST nås via vår växel 010-2244000
Thomas Gorin Weijmer 0705-84 44 91
FöretagLänsstyrelsen Västra Götalands län, Enheten för social hållbarhet
AdressLänsstyrelsen Västra Götalands län, Enheten för social hållbarhet
40340 Göteborg
Jobbnummer 1775874
Observera att sista ansökningsdag har passerat.