Utredare med ansvar för samordning av avdelningens kvalitetsarbe

Socialstyrelsen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm, Örebro, Jönköping, Härnösand, Göteborg eller i hela Sverige

Socialstyrelsens uppdrag är att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Det är ett samhällsviktigt och engagerande arbete som ger möjlighet att bidra till utvecklingen inom välfärdsområdet. Avdelningen kunskapsstöd söker en utredare som stödjer avdelningschefen med arbetet att samordna och utveckla verksamheten inom avdelningen. Avdelningens uppgift är att ta fram rekommendationer, vägledningar och information till vården och omsorgen. 

Vi söker dig som vill

• driva arbetet med att utveckla ledningssystemet på avdelningen och vara stöd i processutveckling och i framtagande av rutiner och styrdokument

• beskriva och förvalta flöden av avdelningens olika processer

• ha en övergripande och samordnande funktion för att utveckla och följa upp kvalitetsarbetet på avdelningen

• samordna och genomföra kontinuerliga uppdrag som kommer från stödavdelningarna eller från avdelningsledningen 

• driva och samordna avdelningens internrevision

• delta i arbetet inför certifiering enligt ISO

• vara avdelningschefens stöd för att lösa varierande och utmanande ärenden

• samordna och planera avdelningsgemensamma aktiviteter.

• delta som avdelningens representant i myndighetsövergripande projekt.

Med tiden kan tjänsten komma att utvidgas till att omfatta kvalitetsarbete även på andra avdelningar.   
Kvalifikationskrav

• Relevant akademisk examen med inriktning mot organisations- och verksamhetsutveckling eller förvaltningskunskap.

• Erfarenhet av arbete med ledningssystem (kvalitet, miljö, informationssäkerhet).

• Erfarenhet av verksamhets- och processutveckling.

• Goda kunskaper i MS Office.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och förutsätter att du har en god analytisk och administrativ förmåga. Du är lösnings- och serviceinriktad och van av att arbeta självständigt. 
Det är dessutom meriterande om du har

• erfarenhet av arbete inom statlig förvaltning

• erfarenhet av arbete som samordnare i den offentliga sektorn eller i en kunskapsorganisation

• erfarenhet av verksamhetsutveckling

• utbildning i och erfarenhet av projektstyrning

• kunskaper i SharePoint, Agresso och Palasso.

Anställningsinformation

Anställningen är tillsvidare, med sex månaders provanställning och placering i Stockholm.  
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet och värdegrund hittar du på www.socialstyrelsen.se

Sista ansökningsdag är 2013-12-14. Ansök via Socialstyrelsen.se. Ange diarienummer 2.6.1-41425/2013. 

Rekryteringen sköts av Socialstyrelsens personalenhet, och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.   

Publiceringsdatum
2013-11-22

Kontakt
Annemarie Danon, tf avdelningschef, 075-245 4821

Gabrielle Byfors, personalspecialist, 075-245 4185

Fackliga företrädare för Saco, ST och Vårdförbundet når du via vår växel på 075-247 30 00.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Socialstyrelsen

Adress
Socialstyrelsen
Rålambsvägen 3
10630 Stockholm

Jobbnummer
1709903

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Socialstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialstyrelsen: