Utredare analys och utvärdering inom vård och omsorg
Socialstyrelsen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
2018-05-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Utredare analys och utvärdering inom vård och omsorg" (publicerad 2018-10-22) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm,
Örebro,
Jönköping,
Härnösand,
Göteborg eller i
hela Sverige Socialstyrelsen är en statlig myndighet under Socialdepartementet med en bred verksamhet som rör socialtjänst och hälso- och sjukvård. Större delen av vår verksamhet är riktad till personal, ansvariga och beslutsfattare inom dessa områden.
Enheten för systemanalys beskriver och analyserar hur hälso- och sjukvård samt socialtjänst fungerar utifrån ett helhetsperspektiv. Arbetet bidrar till förståelsen för hur komplexa vård- och omsorgssystem fungerar och vilka konsekvenser olika förändringar kan få och varför.
Vi söker nu en utredare.
Vi söker dig som vill
Göra det komplexa begripligt och
• arbeta med analyser (inkl. statistiska), prognoser och scenarier rörande hälso- och sjukvårdens kompetensbehov och planeringen av kompetensförsörjningen.
• arbeta med analyser av kvalitet och effektivitet inom vård och omsorg, dynamiken i dessa komplexa system och hur de kan vidareutvecklas.
• bedriva kvalificerat utredningsarbete, leda projekt och samarbeta med kollegor internt på Socialstyrelsen och externt med många olika organisationer
• kommunicera våra resultat
• omvärldsbevaka och lära av andra
• bedriva lärandeprojekt, för att i nära samarbete med andra organisationer, utveckla våra metoder och kunskapsunderlag och vara ett stöd för kompetensförsörjning på regional och nationell nivå.
Kvalifikationskrav
• Relevant akademisk examen eller motsvarande poäng
• Erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete och statistiska metoder, gärna inom arbetsmarknadsrelaterade frågor
• God förmåga att skriva
• God muntlig presentationsförmåga
För att lyckas i uppdraget krävs det att du har god analytisk förmåga. Vidare har du förmåga att ta initiativ samt att strukturera och genomföra utredningsarbete med hög kvalitet. Du gillar förbättringsarbete samt är intresserad av att skapa kontakter såväl internt som externt.
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det är dessutom meriterande om du har
• erfarenhet av prognosarbete under de senaste åren
• erfarenhet av projektledning
• god kunskap om hälso- och sjukvården och dess olika kompetenser
• kunskap om systemtänkande och metoder för att analysera komplexa system inom vård och omsorg
Anställningsinformation
Detta är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning på heltid med start omgående med placering i Stockholm. Din tjänstetitel blir utredare.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många kunniga medarbetare. Mer information om vår verksamhet hittar du på
www.socialstyrelsen.se. Välkommen med din formella ansökan i form av CV och personligt brev senast 2018-06-07. Ansök genom att trycka på knappen nedan. Ange diarienummer 2.6.1-13444/2018. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.
Rekryteringen sköts av Socialstyrelsens personalenhet, och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Publiceringsdatum2018-05-22KontaktMartin Sparr
enhetschef
075-247 32 89
Sofia Linden Falkenlöv
personalspecialist
075-247 33 52
Fackliga företrädare
SACO Rose-Marie Nylander 075-247 3182
ST Åsa-Britt Edoff 075-247 3181
Vårdförbundet Magnus Göransson 075-247 3710
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFast månadslön.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSocialstyrelsen
AdressSocialstyrelsen
106 30 Stockholm
10630 Stockholm
Kontorsadress106 30 Stockholm
Jobbnummer 4158474
Observera att sista ansökningsdag har passerat.