Utredare
Båstads Kommun, Strategi och utveckling / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Båstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Båstad,
Laholm,
Ängelholm,
Halmstad,
Bräcke eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Båstads Kommun, Strategi och utveckling i Båstad Professionalism, arbetsglädje och respekt - Båstads kommun är en kreativ plats för alla som vill utveckla, förändra och förbättra. Tillsammans känner vi stolthet över det vi gör och är öppna för omvärlden.
Publiceringsdatum2017-12-19ArbetsuppgifterFrån årsskiftet har vi i Båstads kommun en ny avdelning för strategi och utveckling. Vi arbetar med näringslivsfrågor, processledning, kommunövergripande utvecklingsprojekt, hållbar utveckling och stöttar kommunledning och verksamheterna med målarbetet, utredningar, beslutsunderlag och statistik. Nu önskar vi förstärka vår avdelning med två nya utredare. En tjänst med ett brett samhällsvetenskapligt fokus på utredningar, metodik och rapporter. Och en tjänst med inriktning statistisk, analys och uppföljning. Vi tror dessa två tjänster kompletterar varandra och att ni bidrar med kompetens för att ta fram ett kvalitativt beslutsunderlag och stöd till samtliga av kommunens verksamhetsområden.
Som utredare ansvarar du för att ta fram och presentera beslutsunderlag och rapporter till våra verksamhetsområden, kommunledning och kommunstyrelsen. Du arbetar nära och på uppdrag av strategi- och utvecklingschefen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att planera, leda och genomföra utredningar och utvecklingsprojekt inom hela organisationen. Du arbetar enskilt såväl som i grupp med andra tjänstepersoner inom hela kommunorganisationen.
Arbetsuppgifterna innebär också att du ibland svarar på medborgarförslag, motioner och ansvarar för övriga tjänsteskrivelser samt att du fungerar som ett stöd till verksamheterna i utredningsmetodik.
KvalifikationerVi söker dig som är nyfiken och har ett stort samhällsintresse. Du har akademisk utbildning med inriktning mot samhällsvetenskap, statsvetenskap, juridik, statistik eller annan högskoleutbildning som vi bedömer lämplig. Du behöver ha goda kunskaper och erfarenhet av utrednings- och utvecklingsarbete. Du har arbetat i en politiskt styrd organisation och det är meriterande om du har kunskap om, för uppdraget, relevant lagstiftning.
I tjänsten är det av stor vikt att du har en god analytisk förmåga och att du är noggrann. Du driver utvecklingen framåt och har en förmåga att få med andra i dina utredningar och projekt. Du behöver kunna uttrycka dig väl i tal och skrift för att kunna producera egna dokument av hög kvalitet.
Du behöver vara självgående och handlingskraftig i din yrkesroll samtidigt som vi lägger vikt vid samarbetet inom avdelningen. Detta kräver att du är lyhörd, relationsorienterad och flexibel med förmåga att strategiskt prioritera ditt arbete.
Välkommen med din ansökan snarast. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Ange i din ansökan vilken tjänsteinriktning du är intresserad av.
ÖVRIGT
Kommunala avtal gäller.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Rökfri arbetstid tillämpas.
Inför rekryteringsarbetet har Båstads kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Följ din framtida kollega på Instagram!
www.instagram.com/bastadskommunVälkommen med Din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Snarast Placering: Strategi- och utvecklingsavdelningen .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-15
Ange följande referens när du ansöker: 188/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBrita Jervidalo Jensen 0431-776 16
FöretagBåstads Kommun, Strategi och utveckling
AdressBåstads Kommun, Strategi och utveckling
Vångavägen 6, 269 80 Båstad
26980 Båstad
Kontorsadress26980
Jobbnummer 3862637
Observera att sista ansökningsdag har passerat.