Utredare
Varbergs kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Varberg
2012-09-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Utredare" (publicerad 2014-03-26) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Socialförvaltningen i Varberg,
Mark eller i
hela Sverige Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, staden och kulturen inom räckhåll.
Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia.
Varbergs kommun har drygt 58 000 invånare och befolkningen ökar ständigt. Företag och människor har upptäckt fördelarna med Varberg och söker sig till en kommun med hög livskvalitet.
Socialförvaltningen erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete inom vård och omsorg där du kan arbeta på varierande tider.
Arbetar du med vård och omsorg i Varbergs kommun så är du i en organisation där vi sätter människors behov av hjälp i centrum. Det handlar också om att bemöta alla med respekt. Kvalitet inom socialt arbete betyder att vi levererar omsorg och service som motsvarar den enskildes krav. Vi arbetar utifrån ett rehabiliterande synsätt där vi i alla led fokuserar på de resurser och den vitalitet som finns hos varje människa.
Publiceringsdatum2012-09-22ArbetsuppgifterSocialnämndens ansvarsområde omfattar äldreomsorg, insatser för funktionshindrade samt individ- och familjeomsorg. All myndighetsutövning (det så kallade samhällsuppdraget) är samlad i en gemensam uppdragsavdelning och all egendrift är samlad i två utföraravdelningar. Cirka 30 % av hemtjänst och platser i särskilt boende drivs av externa utförare. Som stöd till verksamheterna finns en ekonomiavdelning och en kvalitetsavdelning.
Vi behöver nu förstärka med en kvalificerad utredare som kan arbeta med utredningar av olika karaktär. Tjänsten är placerad på kvalitetsavdelningen. Uppdraget är tidsbegränsat till ett år.
Du som söker ska ha erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd verksamhet och har arbetat med utredningsuppdrag tidigare. I ditt arbete kommer du att samarbeta med nämndsekreterare, utvecklingsledare m.fl.
KvalifikationerVi söker dig som har relevant högskoleutbildning såsom offentlig förvaltning eller samhällsvetenskaplig inriktning. Du ska ha goda kunskaper i kommunal- och förvaltningsrätt, socialrätt, samt erfarenhet från arbete i offentlig förvaltning, gärna med liknande uppdrag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, god samarbetsförmåga och förmåga till struktur i arbetet är viktiga inslag.
Du är en analytisk utredare som har lätt att uttrycka dig väl i både tal och skrift och har förmågan att arbeta självständigt under eget ansvar. Du har lätt att ta fram väsentliga fakta och presentera tydliga underlag som kan användas som beslutsunderlag på olika nivåer inom förvaltningen.
Vi erbjuder ett stimulerande arbete i en organisation med gemensamt ansvar för ständiga förbättringar och som har utveckling som tillstånd. Utredningsuppdragen spänner över flera arbetsområden och har olika svårighetsgrad. Rollen ger dig en god inblick i en förvaltning som har många spännande uppdrag, både idag och framåt i tiden.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarast efter överrenskommelse. , upphör: Allmän visstidsanställning 12 månader.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-10-15
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen!
Ange följande referens när du ansöker: A291995
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLena Brosché, 0340-889 06
Facklig kontaktAnnLousie Brolin, SSR, 0340-69 71 98
Iréne Lundgren, VISION, 0340-883 88
FöretagVarbergs kommun, Socialförvaltningen
AdressVarbergs kommun, Socialförvaltningen
43280 Varberg
Jobbnummer 1347000
Observera att sista ansökningsdag har passerat.