Utförarchef till Äldreförvaltningen i Sundbybergs stad

Sundbybergs kommun / Sjukvårdschefsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sundbybergs kommun i Sundbyberg, Solna, Stockholm, Ekerö, Södertälje eller i hela Sverige

Du vill utveckla. Och bevara. Precis som vi.

Vår nuvarande utförarchef går i pension efter årsskiftet och vi söker nu hennes efterträdare



Som äldreförvaltningens utförarchef ansvarar du för förvaltningens utförarenhet i egen regi. Verksamheten består av fyra äldreboenden, hemtjänst, larm och nattpatrull, dagverksamhet för personer med demenssjukdom samt två träffpunktsverksamheter. I verksamheten finns sex enhetschefer och drygt 300 årsarbetare. I Sundbyberg tillämpas lagen om valfrihet (LOV) inom äldreboende och hemtjänst.

Äldreförvaltningen bedriver ett aktivt kvalitets- och utvecklingsarbete och har sedan 2012 ett certifierat ledningssystem i enlighet med ISO 9001:2015. Vårt motto "Mänskliga möten - vi bryr oss" ska genomsyra all verksamhet. Som utförarchef är du en viktig del i äldreförvaltningens utvecklingsarbete.

Dina arbetsuppgifter innebär att du styr och leder arbetet inom Utförarenheten. Tillsammans med chefer och medarbetare skapar du förutsättningar för ett ständigt förbättrings- och utvecklingsarbete med kundens bästa i fokus samt verkar för ett fortsatt utvecklat samarbete inom utförarenheten, äldreförvaltningen och staden.

I rollen ingår fokus på planering, uppföljning, analys och återkoppling av resultat utifrån uppdrag och mål. Att bedriva verksamheten kostnadseffektivt och att ha kontroll över ekonomi är självklara delar i ditt ledarskap. Tillsammans med utförarenhetens chefer, med stöd av statsbidrag, utvecklar ni innovativa arbetssätt med syftet att öka kvalitet och effektivitet i verksamheterna.

Du rapporterar till förvaltningschefen och ingår i äldreförvaltningens ledningsgrupp. Du är föredragande i äldrenämnden i frågor som rör verksamheterna i egen regi.

Vi vill att du som söker har högskoleexamen som svarar mot ansvarsområdet eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Du har en gedigen ledarerfarenhet och har i tidigare uppdrag också erfarenhet att leda chefer. Du har också god kännedom om äldreomsorgens olika delar samt de lagar som styr dess verksamhet.

Meriterande för tjänsten är erfarenhet som chef i en politiskt styrd organisation. Det är också meriterande med dokumenterad erfarenhet av kvalitets- och utvecklingsarbete liksom kunskap och erfarenhet från arbete med kvalitetsledningssystem i enlighet med ISO 9001:2015.

Du är en förebild och skapar förutsättningar för öppenhet, samarbete, god arbetsmiljö, lärande, utveckling och ständig förbättring. Som ledare har du en dokumenterad förmåga att omsätta mål och uppdrag till handling. Du ser hellre helheten än delar, du tycker om att skapa delaktighet, är tydlig och gillar ordning och reda. Du har lätt för att samarbeta och skapar goda relationer för att nå uppsatta mål.

Som person är du modig, lyhörd, nyfiken och prestigelös och kan framgångsrikt leda en verksamhet i förändring.

Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Ansök senast den 6 oktober (förlängd ansökningstid). Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Välkommen med din ansökan!



Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2021-09-17

Ersättning
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sundbybergs kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sundbybergs kommun (org.nr 212000-0175), http://www.sundbyberg.se/

Arbetsplats
Sundbybergs stad

Jobbnummer
5975835

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sundbybergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sundbybergs kommun: