Utförandeledare Brand och säkerhet

Siemens AB / Organisationsutvecklarjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Siemens AB i Sundsvall, Bollnäs, Örnsköldsvik, Östersund, Gävle eller i hela Sverige

Som utförandeledare kommer du få ansvaret att driva tekniker som arbetar med projekt och service av brand- och säkerhetssystem för Siemens Building Technologies kontor i Sundsvall, Östersund och Örnsköldsvik. Kontoret ansvarar för kunder inom ett geografiskt område i Västernorrland och Jämtlands län.

Som utförandeledare har du ansvar för att leda och fördela arbetet inom teknikergruppen. Ditt primära uppdrag är att skapa en struktur och ordning som utvecklar våra teknikers arbetssätt och gör att tid- och serviceplanering sköts mer effektivt och optimerat.

Du genomför och följer upp verksamhetsplaner och dess aktiviteter samt stödjer, motiverar och utvecklar medarbetare för att nå enhetens uppsatta mål.

I tjänsten ingår personalansvar för teknikerna inom gruppen. I rollen ingår också försäljnings- och kundansvar.

I ditt dagliga arbete kommer du även att fungera som säljstöd till tekniker där du jobbar nära både dina kollegor och våra kunder.

Du hanterar identifierade affärsmöjligheter från våra tekniker.

Du hanterar prisframtagande av serviceorder från tekniker.

Anbudsframtagande och avtalsförslag (migrationer och utökningar) ingår även det i ditt jobb.

På ditt ansvarsområde ligger även att säkerställa den tekniska lösningen inklusive medföljande dokumentation (ex. CAD-ritningar, Hector m.m.) i projekt.

Avgörande för att lyckas i tjänsten är din erfarenhet från branschen. Du har jobbat minst fem år med brand- och/eller säkerhetssystem som projektledare och/eller chef/ledare inom branschen.

Det är meriterande med erfarenhet av att arbeta operativt med service ute hos kund, helst inom brand- och säkerhetssystem.

Du har sedan tidigare flerårig ledarerfarenhet. Vi värdesätter teknikkunskap och branscherfarenhet.

Du trivs med och har förmåga att skapa struktur och själv driva och planera såväl ditt som andras arbete. Detta gör att vi ställer krav på att du är självgående, strukturerad och handlingskraftig.

Du ser kundens problem som en rolig utmaning och du har ett kundorienterat förhållningssätt i ditt arbete.

Du kommunicerar med enkelhet i tal och skrift på både svenska och engelska. Du är van att arbeta med datorer som hjälpmedel och kan hantera system för planering och uppföljning.

Tjänsten innebär resor till våra projekt och kunder i regionen varför bilkörkort är ett krav i tjänsten. Ett visst antal övernattningar per månad kan bli aktuellt.

Hur ansöker jag?

Du är välkommen med din ansökan via www.siemens.se/jobb , ref.nr 181418, så snart du har möjlighet, dock senast den 5 november, 2014. Urval görs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare, så vi ser gärna att du ansöker redan idag! Din ansökan består av ditt CV och ett brev där du motiverar varför du är bäst lämpad för tjänsten.

Om du har frågor om tjänsten och/eller processen är du välkommen att kontakta rekryterande chef Magnus Svensson, 060-18 56 78, alternativt Mattias Östman, HR, 070-728 13 53, mattias.oestman.ext@siemens.com .

Publiceringsdatum
2014-10-24

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-05
Ange följande referens när du ansöker: 181418

Företag
Siemens AB

Adress
Siemens AB
19487 UPPLANDS VÄSBY

Kontorsadress
Johanneslundsv 12-14

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-7281000

Jobbnummer
2043909

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Siemens AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Siemens AB: